Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sitter med en "fryst" Ipod Touch


RC75

Rekommendera Poster

Helt otroligt, kan inte använda min nya fina spelare. Anslöt den till datorn, registrerade den när den frågan kom upp (här tog jag iofs det amerikanska konto jag har). Fick strul när jag hade synkat över lite låtar med att den inte svarade på knapptryckningar.

 

Sen efter ett tag kom jag igång med den och kunde bläddra runt bland musik etc. Men nu är jag tillbaka på att den inte svarar på några kommandon och är kvar i startläget.

 

Jag har resettat den fem gånger nu, nån gång hoppade den igång ett tag men nu är den bara fryst.

 

Blir så saaatans besviken.

 

Någon som har några idéer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du ringt Apple's kundtjänst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nog aldrig varit såhär deppig..

 

Har provat allt men inget hjälper. Jag kan om jag återställer den få fram ikonerna men kan inte trycka på dem. När ikonerna är framme och jag då trycker på knappen på toppen så slocknar skärmen för att sen gå tillbaka till "unlock" läget och där händer ingenting.

 

Jag har även provat:

- Att vara inloggad med mitt svenska id och då synka den= ingen skillnad

- Alla möjliga reset varianter via Itunes och genom att göra en hard reset= ingen skillnad

 

Jag har antingen fått en trasig eller så hände något när jag reggade den och då var inloggad med det amerikanska kontot. Men det skumma är att den fungerade i ca 20 minuter och jag hade fört över lite musik och några filmer så det talar emot att det skulle vara "fel konto" för en svensk ipod.

 

Hur som helst känns det så jäkla surt när man väntat så länge.

 

Ringde supporten men de hade stängt så det får bli imorgn 10.00. Det sura är ju att det inte finns några att byta mot..

 

Någon som har några fler förslag/idéer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan, sånt är så jävla jobbit, undrar om det är ett fel som flera kommer råka ut för elelr om det är en engångsgrej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min var lite knasig i början oxå när jag anslöt den till min iMac så hände ingenting förutom att den ladde så visade den bara att jag skulle ansluta till iTunes, problemet vara bara att iTunes eller iMacen inte ville kännas vid den, superirriterande. Jag försökte med att starta om iMacen, andra ingångar inget fungerade. Det slutade med att jag fick ta bort "iTunes-pkg" i "receipt?" i bibloteket så att jag kunde intallera iTunes igen. Då ploppade den svarta skönheten igång & har tuffat på sedan dess!!

 

// H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga problem med min Touch, synkade snyggt och prydligt och allt fungerar som det skall förutom att en del dialogrutor inuti iTunes nu är på Engelska... (lite underligt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, här kommer en liten uppdatering för den som vill veta hur det gått.

 

Aldrig har jag hatat en pryl så mycket för att sen älska den, för nu är jag igång! :)

 

Men det var ett riktigt skitdygn och många timmar på forum för att hitta en lösning, vilket jag inte gjorde så jag gick och la mig, lät den ligga på skrivbordet. När jag kom upp imorse så provade jag att låsa upp den (var beredd på stor besvikelse) men den gick igång! Kunde leka runt i ca 10 minuter och sen låste den sig igen... :irriteradtjej: Väntade 10 minuter och kunde låsa upp den igen. Då provade jag att nollställa den ifrån själva Ipoden och då var det som att jag kom tillbaka på noll för då kunde jag synka om den med datorn och jag såg även att den då bytte språk till svenska menyer.

 

Slutsats:

Något hände när jag synkade och var inloggad på mitt amerikanska konto (touchen använder det konto man är inloggad med när man synkar för att köpa musik i Itunes store, enda sättet att byta är att logga in med annat konto i Itunes och sen synka om Ipoden). Detta gjorde att maskinen låste sig efter ett tags användande.

 

Nu har det fungerat hela dagen och jag har nu börjat njuta av den (men tyvärr ligger oron och gnager lite), ska den svika mig igen.. ? :)

 

Nu ska jag synka lite mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gött att det löste sig. :)

 

Snubblade över denna artikel och tänkte direkt på dig men då behöver du den inte då. :)

Men jag postar den iaf utifall nån annan behöver...

 

Länk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för länken, låter lite likt det jag råkat ut för men ändå inte då mitt problem finns på själva ipoden...

 

Nu har tyvärr problemen fortsatt då jag inte kommer åt WIFI längre!! och den låste sig igen på eftermiddagen... :chockadskeptisk::superirriterad:

 

Blir så trött att detta (jämnt) ska hända mig... Och ändå är jag hyfsat kunnig och rädd om prylarna...

 

Jag återkommer med mera info om hur detta utvecklar sig men det känns som att jag fått ett måndagsex...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där låter riktigt trist, hoppas att det kommer

att lösa sig för dig. Tyvär så kan jag inte ge dig

några råd eller tips om vad du kan göra. Då min

har fungerat helt smärtfritt än så länge ( peppar peppar . . .)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för uppmuntrande kommentarer.

 

Tyvärr har den fortsatt strula för mig och WIFI funktionen slutar att fungera med oregelbundenhet. Det som händer är att Ipoden helt plötsligt startar om sig själv (nu senast igår när jag var uppkopplad och kollade ett youtube klipp). När den sen har startat om så kan jag inte längre trycka in knappen för WIFI utan det står "Ingen WIFI" och knappen är grå. Om jag gör en reset (utan att radera data) så kan jag få igång det ibland, ibland får jag försöka flera gånger eller låta den ligga över natten (skumt ja jag vet). Nu senast provade jag att rensa nätverksinställningarna och då hoppade det igång igen. Vill inte riktigt ha det så när andra inte upplever några problem. Eftersom den även strulade grymt mycket första dygnet och inte gick att använda så känns det hela lite svajjigt.

 

Jag pratade i 40 min med Apple supporten idag och de kunde inte säga vad det var mer än att de trodde att det var ett hårdvarufel och att jag får den utbytt. Jag har dock sett flera jänkare på Apples supportforum som råkat ut för i stort sett samma sak så problemet verkar finnas där.

 

Jag står nu inför dilemmat att lämna ifrån mig min nya kärlek (trots lite småbrister). Funderar dock på att vägra lämna ifrån mig den förrens jag vet att den nya kommer dagen efter. Enligt de mail jag fått så ska den nya skickas senast den 22:a och vara framme mellan den 25-31 Okt, men sist gick det ju fortare så man hoppas ju på samma nu.

 

Vi får se hur det blir men just nu fungerar den och då känns allt bra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag fick mitt batteri till MacBook utbytt så skickade jag tillbaka mitt gamla med samma kille som lämnade det nya. Försök få igenom någon sån deal. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...