Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Ipod Touch iCal Hack?

hoynala@mac.com

Recommended Posts

hoynala@mac.com

Hej vänner fick min Ipod Touch idag, WOW!!! mycket bättre än jag förväntade mig, men vad håller Apple på med och tar bort möjligheten att lägg in uppgifter i iCal, efter lite sökande fann jag att Apple plockade bort texten från sin site om att man kunde lägga till, så kan man ju för f...n inte göra... Nu hittade jag också massor med länkar till olika HACK men spelaren som jag har är med den senaste firmware (1.1.1) och då skall inte dessa funka eller?? någon som vet om något som funkar med 1.1.1 och gärna något som man kan lägga till fler apps med.

Tack på förhand!

/Andreas

• 4 weeks later...

Tja jag testade att hacka min genom att gå in på www.jailbreakme.com på min ipod. men då lades inte plustecknet in sig i kalendern så ja blev lite irriterad men sen insåg jag att i installer.app som man får med alla program fanns en iCal hack som ja laddade ner o då funkade de så nu e iCal helt fungerande för min del :D hoppas de hjälper lite..

• 2 weeks later...

annars väntar du (lr drar hem uppdateringen själv) på uppdateringen från apple där det innehåller ett + tecken i iCal. Underbart

Alltså en dum fråga, men nu (med 1.1.2(???)-versionen av Touchen) så ska man kunna lägga till och ändra i iCal?

Alltså en dum fråga, men nu (med 1.1.2(???)-versionen av Touchen) så ska man kunna lägga till och ändra i iCal?

Ja, man kan lägga till och ändra med 1.1.2.

Ja, man kan lägga till och ändra med 1.1.2.

Tja, då är det bara att vänta på februari och tredjepartsgrejerna Steve lovade.

• 3 weeks later...
Tja, då är det bara att vänta på februari och tredjepartsgrejerna Steve lovade.

menar du att det kommer att bli lagligt i february att lägga till tredjepatrsprogram?? Tack på förhand

menar du att det kommer att bli lagligt i february att lägga till tredjepatrsprogram?? Tack på förhand

I februari släpper Apple ett SDK (Software Developer Kit) som gör det möjligt att på laglig väg skapa applikationer till Touchen. Exakt hur installation av dessa applikationer kommer funka och så tror jag man inte vet än.

För min del så tänker jag inte jailbreaka min touch utan snällt och lagligt vänta till februari på att det kommer program.

I februari släpper Apple ett SDK (Software Developer Kit) som gör det möjligt att på laglig väg skapa applikationer till Touchen. Exakt hur installation av dessa applikationer kommer funka och så tror jag man inte vet än.

För min del så tänker jag inte jailbreaka min touch utan snällt och lagligt vänta till februari på att det kommer program.

tack för att du svarade!! Jag gör nog samma som dig. Jag väntar till february. :borstatanderna:

det är inte olagligt att hacka din iPod : )

det är inte olagligt att hacka din iPod : )

Jo, det e klart det e. På youtube kan du se videos som handlar om att det är olaglit att

hacka den.

Kommer det kosta något att köpa alla programen?

En fråga till. Hur mycket tar det på minnet att ladda ner tredjepatrsporgram till ipodtouch. Ge gärna ett exempel på hur mycket vissa program tar på minnet.

• 3 weeks later...

Eftersom man nyss stängde en råd om Mac OS X på en PC så bör väl den här tråden också stängas.

Ännu en sån här tveksam tråd, där frågeaställaren vill ha råd om hur han ska begå, (enligt Apples kontrakt) olaglig installation på en icke Appletillverkad dator.

Så för att undvika detta stänger jag denna tråd.

Eftersom man nyss stängde en råd om Mac OS X på en PC så bör väl den här tråden också stängas.

Jag skulle hålla med dig om inte det våre så att jag köpte en iPod Touch själv och jailbrekat den (med 1.1.2 mjukvaran) så att nu kör jag alla iPhone program plus en dröse andra roligheter som man själv kan ladda ner med "installer" .

Allt detta olaglighet kan jag tacka detta forum och dess generösa iPhone dyrkande medlemmar vars hjälp kan jag nu njuta på min iPod Touch.

Men det bästa är att jag kan surfa genom min windows mobils 3G mobilnät på min Touch och allt funkar perfa, 

man kan säga att jag har det närmast man kan komma till en 3G iPhone.

• 4 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...