Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Leopard gratis när det kommer vid köp av macdator?


alindvall

Rekommendera Poster

Var inne på Office Store här i Karlstad och frågade lite angående Macbook och Leopard och såklart vet dom inte mer än jag men han sa en intressant sak! Att man får Leopard gratis(!) När det kommer om man köper en dator med Tiger nu. Är detta sant eller ljög han mig rakt upp i ansiktet?

 

Och om det är sant, gäller detta också på applestore?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att man skulle få en gratisuppgradering från Tiger till Leopard låter, för mig, inte alls troligt.

 

Men rätta mig gärna om jag har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Gratis uppdatering tror jag inte ett jota på om nu inte det är något som den affärern gör.

 

Men från apple får du inget gratis, möjligtvis möjligtvis får du rabbat på 10.5 när du uppgraderar men inte gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Begär skriftligt på det, enklaste sak i världen.

Annars köper du ingen Mac nu, hälsa dem det i affären. (från mig :borstatanderna: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska nog inte köpa min macbook i den affären ändå p.g.a att man bara får 6% studentrabatt där och på internet 10%.

 

Frågan är ju, ska man vänta till Leopardsläppet eller vara 100% på att man får back to school erbjudandet..... aj aj aj

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple har en policy, att om datumet för release är fastställt, så får du det när det släpps om du köper en ny dator innan släppdatumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om studentrabatter - hur är det med sånt och OS? Jag vet att när jag köpte Mac över disk fick jag bara 5% rabatt, men att man får 10% på nätet. Är det samma här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om studentrabatter - hur är det med sånt och OS? Jag vet att när jag köpte Mac över disk fick jag bara 5% rabatt, men att man får 10% på nätet. Är det samma här?

 

Studentrabatter på 50 % för Apple's programvaror har jag sett. Om det sen gäller i varje läge och för nysläppta OS har jag ingen aning om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska nog inte köpa min macbook i den affären ändå p.g.a att man bara får 6% studentrabatt där och på internet 10%.

 

Frågan är ju, ska man vänta till Leopardsläppet eller vara 100% på att man får back to school erbjudandet..... aj aj aj

 

Jag har sett på www.csn-kortet.se i ett år att man får 10% rabatt på Macs, så du behöver nog inte vara orolig att den rabatten försvinner om du väntar ett par veckor till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sett på www.csn-kortet.se i ett år att man får 10% rabatt på Macs, så du behöver nog inte vara orolig att den rabatten försvinner om du väntar ett par veckor till.

 

Rabatten på 10% kommer ju vara kvar, men Back To School är ju tidsbegränsat, man kan ju inte börja i skolan hela året :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du köper Mac och iPod får du 1200 kr tillbaka. Dock gäller det inte för mini.

Så jag har beställt en iMac och en touch. 10% rabatt på iMacen men inte på podden än.

Jag väntar dock fortfarande på att det ska komma, beställde 12 september. Dock är det så att de skickas i paket så man måste beställa båda samtidigt.

Se bara till att ni isåfall får macen till det billigare priset. Finns ett för education store och ett för Mecenat education store. ett par hundralappar bara men ja de får man ett extra ramminne för så :D

 

Edit: Apropå topic så pratar min far om att det förr i Apples tider har varit så att om man köper en dator inom två månader innan eller om de va tre så skulle man få det "for free" men vi får väll se sen när det kommer. Låter väll annars troligt som Dimeyard säger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är ju, ska man vänta till Leopardsläppet eller vara 100% på att man får back to school erbjudandet..... aj aj aj

 

Jag tänkte precis som dig. Men jag beställde idag (för att vara säker på att få back to school) och tänker ta de 1200kr man får tillbaka och köpa Leopard för dem sen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inne på Office Store här i Karlstad och frågade lite angående Macbook och Leopard och såklart vet dom inte mer än jag men han sa en intressant sak! Att man får Leopard gratis(!) När det kommer om man köper en dator med Tiger nu. Är detta sant eller ljög han mig rakt upp i ansiktet?

 

Och om det är sant, gäller detta också på applestore?

Har inte hört talas om nåt sånt från Apples sida, och så jobbar jag ändå med att sälja macar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...