Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Se på tv i macbook


Diggler

Rekommendera Poster

Det skulle jag också vilja veta..

det bästa hade ju varit om man inte behövde köpa något alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

För att se på TV, alltså en PAL-sändning eller HD-sändning, i en dator måste man ha en tuner som kan ta emot signalen och ge den till datorn.

 

Beroende på vilken typ utav TV du vill se på måste du ha en viss typ av tuner. De analoga TV-sädningarna som är halvvägs ut genom bakdörren kan du ta emot med t.ex. en Elgato EyeTV Hybrid eller Pinnacle Hybrid. Dessa båda kan ta emot all analog-TV, samt den marksända digital-TVn.

 

Det finns tre typer av digitalTV: DVB-T (marksänd digitalTV), DVB-C (digital kabel-TV) samt DVB-S/S2 som är för Satellit-TV.

 

De kanaler du kan se på gratis med en Elgato/Pinnacle Hybrid är det dussintal som finns i det digitala marknätet. Vill du kunna köpa programkort från t.ex. comhem eller boxer måste du ha en box som kan hantera en CAM (conditional access module) vilket du köper för ungefär 600 kronor.

 

Elgato har apparater för samtliga typer utav TV. De ansluts med antingen USB eller Firewire och kommer komplett med Elgatos EyeTV-mjukvara för inspelning med mera.

http://elgato.com

 

 

Berätta gärna vilket typ utav TV du vill ta emot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan jag använda denna för att spela in från satellit

Pinnacle TV for Mac

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Nej; DVB-T är marksänd tv.

 

Om du däremot redan har en satellit-box som ger en analog signal genom en antennkabel eller scart kan du däremot låta den du länkar till ta emot den analoga signalen och spela in.

 

Som du ser kommer Pinncalen med adapter för att ta in S-video eller RCA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tar emot Boxers frikanaler med TubeStick från Equinux. Den är oerhört prisvärd och smidig. Mottagningen får jag från en vanlig inomhusantenn, som dock måste vara i fönstret som vetter mot TV-masten. Programvaran har timeshift och inspelningsmöjligheter med programguide.

 

/David

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu köpt Pinnacle Tv for Mac Hybrid stick...den har en s-video ingång så kan jag spela in från min parabol till datorn om ja kopplar s-video kabel mellan tv kortet o parabolen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Ja det kan du göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det kan du göra.

 

ja men när ja kopplar den till parabolen står det ingen signal...och när ja kopplar sån scart delar som är kopplad till parabolen får jag svenska tv :S...byter 1...2 funkar när ja lägger på AV för att se parabol stannar den på sista svenska kanal jag kollade på :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...