Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Webcam Streaming


w4rn3r

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Jag undrar om det finns något program för att streama en webcam som är inkopplad till en Mac över internet. Eller hur kan man kan streama sin vanliga videokamera inkopplad via usb/firewire.

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nja det var inte något sådant jag tänkt mig.

Till windows finns det något som heter WebcamXP som rä ett program som kör igång en webserver där webcamen slängs upp. Jag tror att ni fattar vinkeln. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehh...QuickTime Streaming Server är ju själva "urtypen" av mjukvara för att göra det, jag vet inte om det ingår i OS X, men jag vet att man kan ladda hem den från Apples hemsida...superprogram faktiskt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehh...QuickTime Streaming Server är ju själva "urtypen" av mjukvara för att göra det, jag vet inte om det ingår i OS X, men jag vet att man kan ladda hem den från Apples hemsida...superprogram faktiskt...

QuickTime Streaming Server (QTSS) ingår bara i Mac OS X Server, och kan inte laddas ner. Förut fanns den att ladda ner, men det var nog 3-4 år sedan.

 

Däremot finns Darwin Streaming Server att ladda ner gratis här. Själva servern är samma som QTSS. Det som skiljer är att med Darwin Streaming Server, så får man inte med någon applikation för att konfigurera, utan måste göra detta från ett webgränssnitt. I övrigt är det ingen skillnad.

 

Beroende på vad du vill göra, så kan du även behöva QuickTime Broadcaster, som du också kan se om du klickar på länken ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om någon har en länk till live stream for dummies..?

 

En kamera till en dator, kopplat till en annan dator som skickar ut. Så lång är jag med. Men hur, BASIC?

 

quicktime broadcaster.. Darwin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är enklare än så, en kamera till en dator som skickar ut, har man en fast IP adress så är QuickTime Broadcaster ganska självförklarande, har man en dynamisk IP så är det det och/eller ev. brandväggar som ställer till det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man alltså ta in och streama med sjysst kvalitet från en och samma dator med då Quicktime Broadcaster. och t.ex lägga så att flera kan glo på det på en hemsida?

 

När behöver man capture kort, eller vad är det? Hur många kan ta in samma ström med broadcaster? Och vad gör egentligen sådandär företag som erbjuder att man kan sända live genom dem?

 

Jag ska streama live från en scen och vill finna ut hur jag ska göra. Tackar för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...