Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sveriges bästa stad är....!?


mdc

Rösta inte på din egen!  

51 medlemmar har röstat

  1. 1. Sveriges bästa stad

    • Stockholm
      9
    • Göteborg
      13
    • Malmö
      2
    • Uppsala
      2
    • Linköping
      1
    • Västerås
      1
    • Örebro
      2
    • Norrköping
      2
    • Helsingborg
      3
    • Jönköping
      3
    • Umeå
      3
    • Lund
      2
    • Borås
      0
    • Sundsvall
      0
    • Gävle
      1
    • Eskilstuna
      0
    • Halmstad
      3
    • Karlstad
      3
    • Södertälje
      0
    • Växjö
      0


Rekommendera Poster

Och världens största till och med om jag har rätt för mig... någon som vet bättre?

Till ytan alltså, såklart :hihihi:

Nej, det är någon stad i Kanada, kommer inte ihåg vilken. Kan vara Ottawa? Kiruna var tidigare världens till ytan största stad. Kuriosa: Innan Kiruna fick stadsprivilegier, var Kramfors världens största stad. Det ni! :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte. Om jag nu tycker att en viss stad är bäst, då får jag inte rösta på den bara för att jag råkar komma därifrån?? :blink:

 

Eftersom jag inte får rösta på den stad jag gillar bäst, tänker jag inte rösta alls... :P

 

Japp, då får du stå över då :skrattaat: , Jag skrev så för jag misstänker att jag lika gärna kunde frågat "Vilken stad bor du i?" annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åre! Jag vill ha ÅRE!!!! :irriteradtjej:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får bli göteborg för åre finns inte!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen

Märkligt att inte Östersund är med i toppen. det är nog en av Sveriges största städer. Jag har förvisso inte flyttat från, men väl till stan. Det är min favorit. Kool stad, här kan du vara Chill off mitt i sommaren. Osso är den så coolt fiin ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt att inte Östersund är med i toppen. det är nog en av Sveriges största städer. Jag har förvisso inte flyttat från, men väl till stan. Det är min favorit. Kool stad, här kan du vara Chill off mitt i sommaren. Osso är den så coolt fiin ...

 

Enligt wiki har Östersund ca 44 000 inv, Växjö som är sist på listan hade ca 55 500 inv - så det fanns några städer däremellan också. Gick efter en lista på wikipedia - om den stämmer eller inte vet jag ej.

 

Men Malmö har 0 röster hittills? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte. Om jag nu tycker att en viss stad är bäst, då får jag inte rösta på den bara för att jag råkar komma därifrån?? :blink:

 

Eftersom jag inte får rösta på den stad jag gillar bäst, tänker jag inte rösta alls... :P

 

Visst får Du rösta på den stad Du tycker bäst om. Röstade ju själv på Kalmar som inte finns med på listan. :)

 

Med Vänlig Hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Karlstad tycker jag... jag pluggar där och jag VILL bo där (fast pendla är billigare).

 

Förr gillade jag Stockholm mest men jag tröttnade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

jag röstade på karlstad för det ligger närmast min stad lilla kristinehamn :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att det finns någon "bästastad", det blir den stad man bor i eftersom man är tvungen att göra sitt allra yttersta, för att kunna leva och må bra.

Det kan ju vara en stadsdel oxå, om det är en större stad. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...