Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sveriges bästa stad är....!?


mdc

Rösta inte på din egen!  

51 medlemmar har röstat

  1. 1. Sveriges bästa stad

    • Stockholm
      9
    • Göteborg
      13
    • Malmö
      2
    • Uppsala
      2
    • Linköping
      1
    • Västerås
      1
    • Örebro
      2
    • Norrköping
      2
    • Helsingborg
      3
    • Jönköping
      3
    • Umeå
      3
    • Lund
      2
    • Borås
      0
    • Sundsvall
      0
    • Gävle
      1
    • Eskilstuna
      0
    • Halmstad
      3
    • Karlstad
      3
    • Södertälje
      0
    • Växjö
      0


Rekommendera Poster

Yes, vilken är Sveriges bästa stad på alla (något) sätt och vis? Rösta inte på den du kommer ifrån även om du tycker den är bäst - har du flyttat till en annan stad så är det OK att rösta på den, fast bara om du valt det själv och inte tvingades följa med dina föräldrar eller dyl.

 

*Varför är inte min stad med? - Därför att den är för liten för att få plats på 20 alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Varberg då?!? :chockadskeptisk:

...nä skoja bara... läste ju din post :rolleyes:

 

Tycker till skillnad från resten av Varbergarna att Borås är en rätt trevlig stad :D

Men min röst går nog till Göteborg, trevligt folk och... eh. Rockbaren! :skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker till skillnad från resten av Varbergarna att Borås är en rätt trevlig stad :D

:chockadskeptisk: :chockadskeptisk: :chockadskeptisk: :chockadskeptisk: :utskallning:

 

 

Men min röst går nog till Göteborg, trevligt folk och... eh. Rockbaren! :skondans:

Halmstad då? :detvarintejag::hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:chockadskeptisk::chockadskeptisk::chockadskeptisk::chockadskeptisk::utskallning:

 

Morfar bor där. Jag skyller på det :hihihi:

 

Halmstad då? :detvarintejag::hihihi:

 

Det har jag knappt haft tillfälle att bedöma än :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morfar bor där. Jag skyller på det :hihihi:

Ok, du får dispens för den här gången ^_^

 

Det har jag knappt haft tillfälle att bedöma än :shifty:

Bäst att du skaffar det snart då :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, du får dispens för den här gången ^_^

 

Tack :storkram:

 

Bäst att du skaffar det snart då :shifty:

 

Aaa :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan int´................. synd att inte Falun är med... att komma in söderifrån med utsikt över hela staden och gruvområdet är sevärt. Att ströva omkring i gruvområdet är en historisk vandring och vacker! Vi har över 1000 års gruvdrift och värlens äldsta bolag, som fyllde 700 år för en bunt år sedan.... Falun är en av få städer som satsar på sin stadskärna i stället för att flytta ut allt i skogen. Det är ett mycket levande centrum. En gång i världen låg Falun i topp på världens hig-tech-lista när Polhem och hans lärjungar mekaniserade gruvdriften. Polhemsknuten ni vet..... är en av många tekniska bedrifter så ock polhemslåset och Stjärnsundsuret mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aaa :shifty:

Kan varmt tipsa om B&B (Bowling & Biljard). Ett gôtt ställe i en källare som bland annat har bowlingbanor, en massa biljardbord, en tjysst scen och framförallt ett gäng med barer :P

 

Dom har ett rum/bar med bara rockmusik :ThumbsUp: Perfekt att hänga där på fredagkvällar och dricka öl tills man har fått nog och dansskorna åker på. Då bär det ut till dansgolvet :travolta::P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan varmt tipsa om B&B (Bowling & Biljard). Ett gôtt ställe i en källare som bland annat har bowlingbanor, en massa biljardbord, en tjysst scen och framförallt ett gäng med barer :P

 

Dom har ett rum/bar med bara rockmusik :ThumbsUp: Perfekt att hänga där på fredagkvällar och dricka öl tills man har fått nog och dansskorna åker på. Då bär det ut till dansgolvet :travolta::P

 

ooh det måste jag lägga på minnet :skondans: Låter som ett gött ställe, och delar initialer med Beer & Bar också :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ooh det måste jag lägga på minnet :skondans: Låter som ett gött ställe, och delar initialer med Beer & Bar också :P

Precis! De va de jag tänkte, så du inte skulle känna dig helt vilse :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis! De va de jag tänkte, så du inte skulle känna dig helt vilse :hihihi:

 

:lol: Det är när man ska hitta utgången vilsenheten börjar smyga på :tarskratt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halmstad! Mysig sommarstad som jag enbart har positiva upplevelser av!

 

(Är själv från Jönköping och sedermera Göteborg...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halmstad! Mysig sommarstad som jag enbart har positiva upplevelser av!

 

(Är själv från Jönköping och sedermera Göteborg...)

:skondans:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag röstade på Stochholm, fast tror inte den rösten kom med för jag editerade namnet på ett av alternativen direkt efter och då försvann den. (Är från gbg)

 

Axelman> Föröka er med ca 15000 så kommer ni med på den här listan också ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde inte Östersund få vara med på den där listan?

 

Eller Åre - Stockholms nordligaste förort! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Listan är politiskt obalanserad... Ådalen finns inte med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Listan är politiskt obalanserad... Ådalen finns inte med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick inte rösta på Göteborg så jag tänkte välja Uppsala, men det håller ju på att utvecklas till en förort till Stockholm. Så jag röstade på Halmstad för där militärade jag mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

- har du flyttat till en annan stad så är det OK att rösta på den, fast bara om du valt det själv och inte tvingades följa med dina föräldrar eller dyl.

 

Bra då kan jag ju rösta på Linköping.

 

Är född i Stockholm och bodde där till jag skulle börja åttan. Jag valde då att flytta till Linköping där min mamma bott sedan några år tillbaks. Det ångrar jag inte idag kan jag säga.

 

Träffade min fru här :bultandehjarta: det säger väl allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalmar på den tiden jag bodde där. Jämförde med städer som Singapore och Rio De Janeiro (är ju sjöman) :D

 

Med Vänlig Hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flowervalley
Kiruna är faktiskt Sveriges största stad, samt en av de vackraste.

 

Och världens största till och med om jag har rätt för mig... någon som vet bättre?

Till ytan alltså, såklart :hihihi:

 

 

För övrigt är Göteborg Sveriges gôaste stad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, vilken är Sveriges bästa stad på alla (något) sätt och vis? Rösta inte på den du kommer ifrån även om du tycker den är bäst - har du flyttat till en annan stad så är det OK att rösta på den, fast bara om du valt det själv och inte tvingades följa med dina föräldrar eller dyl.

 

Fattar inte. Om jag nu tycker att en viss stad är bäst, då får jag inte rösta på den bara för att jag råkar komma därifrån?? :blink:

 

Eftersom jag inte får rösta på den stad jag gillar bäst, tänker jag inte rösta alls... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...