Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur kan man bli upprörd över F***-ordet...


Axelman

Rekommendera Poster

Notisen i sin helhet:

 

Vita huset begär ursäkt för fult ord

 

Vita huset protesterar mot att en av George Bushs utmanare om presidentposten, John Kerry, använt ett fult ord i en tv-intervju. På presidentens högkvarter begär man nu en ursäkt från Kerry.

Det var i samband med en kommentar om hur Bushs Irakpolitik utvecklat sig som Kerry använde ordet ”@#%!!!”. Demokraten Kerry har tidigare stött Bush Irakpolitik, men är nu besviken hur den utvecklats.

I Vita huset uttrycker man nu besvikelse över att Kerry inför ett så grovt språk i politiken.

- Det är under John Kerrys värdighet. Jag hoppas han ber om ursäkt, säger stabschefen i Vita huset Andrew Card.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om de hade krävt en ursäkt om han hade sagt ngt i stil med "that f****n Saddam"? Tror inte det…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

USA...stöön, suck...vad kan man begära?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju tur att USA är så uppmärksamma på hur språket används. Bara man får folk att sluta säga @#%!!! så får dom nog bukt med sin höga brotslighet och alla sina beväpnade mord där rädda amerikaner skjuter andra rädda amerikaner för att vinna respekt och territorium..

@#%!!! @#%!!! @#%!!!..

ibland är det ju jobbigt att höra på pipen och luckorna i en del engelskspråkiga officiella sammanhang.. det blir svårt att förstå ju när man avbryts av en ilande sinusvåg mitt i pratet.

 

Men ändå, till deras försvar.. förmodligen skulle det bli stora rubriker här om Göran Persson sa "J ävla skit". JAg skulle däremot tycka det var lite skönt att höra politiker använda sig av svärord för att uttrycka sig starkt över något. Särskilt starkt blir det ju när personen i fråga sällan använder sådana ord.

 

Undrar om Bush skulle låta sätta en i fångläger om man gick fram till honom och sa "@#%!!! you Bush!"(?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nils Holmlöv

Det blev ju ett himla liv i Sverige när Jan O. använde ord som "neger", "bögfrågor" och "j ä v l a texasgubbe", så jag antar att inte ens vi svenskar tycker att politiker ska prata hur som helst ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev ju ett himla liv i Sverige när Jan O. använde ord som "neger", "bögfrågor" och "j ä v l a  texasgubbe", så jag antar att inte ens vi svenskar tycker att politiker ska prata hur som helst ...

Även om herr Svensson verkar lite bombad så har han mej veterligen inte bombat någon..... ;) Vad jag vill åt är hyckleriet och dubbelmoralen men det förstod ni väl redan...... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja – jag läste häromdagen om det lilla samhället X i Kansas som har problem med ökande brottslighet. Det hör till berättelsen att de inte har någon poliskår inom vettigt avstånd. Nu har de styrande bestämt att – för att få bukt med problemet – alla invånare måste enligt lag beväpna sig... Säger väl allt om amerikansk logik? :devil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jojje Dubbelwe har alltså inte sett den här...  :ph34r:

He he he, riktigt bra och kul...

 

Jag har haft ljudfilen hemma länge men jag har aldrig sett filmen.

 

USA kommer att ligga i grund för ett nytt världskrig nån gång i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Slå alltid tillbaks först, för säkerhets skull. Och hårt."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går dom inte väldigt för långt när dom vill straffa oss och hotar Tjeckien att inte köpa våra plan? Jag tror inte världen blir fredligare av att vi lägger ner vår vapenindustri och alla köper vapen av USA och blir deras vasaller, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill citera en känd intellektuell i USA (Jodå! Det finns många men dom hörs inte så ofta....)

Om invasionen i Irak med anledning av påstådda kärnvapen.

Visste Buch att det inte fanns vapen? En ännu allvarligare fråga är om han inte visste. Om inte, hur kan världens mäktigaste man med världens bästa underrättelse inte veta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att USA skulle ha världens bästa underättelsetjänst är en pinsam myt. Historien har visat att dom inte vet ett skit när det gäller analys utanför nord och sydamerika. Deras analys av Vietnam under hela 60-talet var en katastrof och deras analyser angående arabiska länder är ofta fullständigt uppåt väggarna...för att inte nämna deras analys av Soviet som var fullständigt felaktig under 30 år! Faktum är att USA vet mycket lite om världen utanför den amerikanska kontinenten - detta gäller också deras underrättelsetjänst.

När det gäller arabiska länder och asien så träffar Frankrike och i vissa fall Englands analyser betydligt bättre.

 

Nej - USA går ALLTID i eller ur krig HELT på inrikespolitiska grunder. Man kan tycka bra eller illa om detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det er jo forøvrig verdt å nevne at ord som "Bush" og "Intelligence", er ord som ikke hører sammen :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att USA skulle ha världens bästa underättelsetjänst är en pinsam myt.

[...]

När det gäller arabiska länder och asien så träffar Frankrike och i vissa fall Englands analyser betydligt bättre.

[...]

Sant, man har väl sett James Bond i action... De är grymma britterna. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant, man har väl sett James Bond i action... De är grymma britterna.  :P

Och snyggare..... (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och snyggare.....  (w00t)

Nja, amerikanska Halle Berry var rätt tjusig i senaste rullen... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halle skitsnygg, jovisst, hos Letterman avslöjade hon att hon inte visste vad en fotfetischist är… antingen är hon bara obildad eller så är hon för smart att överhuvudtaget lyssna på slika företeelser…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...