FreddaS Postad 4 oktober, 2007 Share Postad 4 oktober, 2007 köpte en min första imac för 2 dagar sen...fungerar jätte bra och jag är mycket nöjd. Tills den rätt va de va bara slog av sig....hoppade igång igen efter en stud...! sen har de hänt ett par gånger nu...ibland får man inte igång den alls..ryckt ur alla sladdar å donat å haft mig. verkar som den inte får ström, glapp i ström kabeln kanske? kan de vara nåt annat? vad ska ja göra...vill inte lämna in den så dom skickar iväg den så man blir utan i veckor!! kan man begära en ny kabel? eller rent av en ny dator? nycket tacksam för svar å tips! toppen sida för nybörjare måste ja säga! tack o bock. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pocahontas Postad 4 oktober, 2007 Share Postad 4 oktober, 2007 Hej och välkommen hit. Otur må jag säga, men inte ska du hålla på och trixa med felet själv, lyft luren och ring Applesupporten. Var har du köpt den? (rättar till din rubrik lite grann) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pocahontas Postad 4 oktober, 2007 Share Postad 4 oktober, 2007 Läste förra veckan att de har en del problem med iMac. Liknar detta ditt fel tycker du? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FreddaS Postad 4 oktober, 2007 Författare Share Postad 4 oktober, 2007 tack för så snabbt svar! köpte den på pccity i västerås...! får väl åka över imorn och höra med dom. Ja de är riktigt tråkigt när jag är så nöjd med burken förövrigt. Är de nåt vanligt fel som du vet? Tack o bock Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pocahontas Postad 4 oktober, 2007 Share Postad 4 oktober, 2007 prova det som jag visade här ovan Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FreddaS Postad 4 oktober, 2007 Författare Share Postad 4 oktober, 2007 förstod inte allt direkt...=/ men kablarna har ja dragit ur...och stoppat i igen! de andra grepade ja inte..engelskan e inte den bästa..=) Tack Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FreddaS Postad 4 oktober, 2007 Författare Share Postad 4 oktober, 2007 men precis som de står e de för mig, humm! konstigt! får gjärna förklara på svenska om du har tid och lust! jätte tack ska du ha iaf.... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
slowmove Postad 5 oktober, 2007 Share Postad 5 oktober, 2007 1 stäng av datorn 2 dra ur alla sladdar 3 låt stå så i 30 sekunder minst 4 stoppa i alla sladdar och starta datorn sen det med ram-minnet står att du ska prova att ta bort de och sätta dit de igen typ Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tjorven Postad 5 oktober, 2007 Share Postad 5 oktober, 2007 det gick rykten om att drivrutinerna till grafikkortet inte var korrekta..... är datorn ny ska den funka...bara att reklamera. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jonte Postad 5 oktober, 2007 Share Postad 5 oktober, 2007 Hej och välkommen hit. Otur må jag säga, men inte ska du hålla på och trixa med felet själv, lyft luren och ring Applesupporten. Var har du köpt den? (rättar till din rubrik lite grann) Vet inte hur många gånger jag svarat på dina inlägg med samma innehåll, men det spelar ingen roll vart man köpt datorn. Tillvägagångssätt för garanti fungerar likadant ändå. Vill man prata med någon innan man lämnar in den är det apple-supporten, 0771-19 95 19. De kommer att fråga efter datorn serienummer, som finns under äppel-menyn -> om den här datorn -> mer info. Om datorn inte startar finns det även en streckkod någonstans med serienumret på. iMac har det under foten, de bärbara under batteriet, mac mini på undersidan närmast portarna, och Mac Pro bakom sidoluckan längst ner. För att lämna in den åker man till en Apple Service Provider. En lista över Service providers finns på denna sida: http://www.apple.com/se/buy/locator/ Om stället där man köpte datorn är service provider kan man lämna in den där, men det är inte ett måste. Man kan även lämna in datorn där man köpte den, men de kommer att skicka den till någon av service providers som finns med på listan, så det går fortare om man tar datorn dit själv. Man behöver inte ha med något mer än den delen som är trasig, samt datorns serienummer. (Observera att du alltså behöver datorns serienummer även om musen är trasig, till och med om de inte är köpta samtidigt) Apple har beräknade köpedatum på alla prylar för att underlätta garantiärenden, naturligtvis gäller datumet på kvittot om det beräknade datumet inte stämmer. Det beräknade datumet får man fram om man knackar in serienumret på www.apple.com/support (längst ner på sidan) - Ta med kvittot om det står att garantin gått ut, men ditt kvitto hävdar annat. Annars behövs inte kvitto alls. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.