Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Airport extreeme med HDD + Itunes


stofilen

Rekommendera Poster

Hej! Vet inte om denna rubrik ligger under rätt ställe men programet tillhör ju OSX :)

Det är så att jag har en airport med en extern HDD inkopplat till den och vill spela musiken på min nya MBP som jag är stormförtjust i utan att musiken laddad ner till MBP. Är det någon inställning i Itunes som man måste göra för att detta skall bli möjligt? för nu laddas musiken ner till MBP när ja spelar den i Itunes!

 

Tacksam för svar

MVH

 

Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågor om iTunes borde väl hamna under "Ljud & Musik".

 

Det finns lite olika alternativ. Jag kan nämna två.

 

1. Skapa ett nytt bibliotek i iTunes och lägg det på Airdisken. Håll ner alt och starta iTunes så kommer det upp en fråga om man vill välja ett existerande bibliotek eller skapa ett nytt. Om man tar med sig datorn någon annanstans så är det bara att växla tillbaka till det första biblioteket igen.

 

2. Ta bort "Kopiera filer till mappen iTunes ..." under avancerat. Skapa en eller flera spellistor och dra in låtarna från Airdisken dit. Sen kan man ändra tillbaks den inställningen om man vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat sätt är att göra ett alias av itunes(högerklick,"skapa alias") på HDD och lägga i mappen Musik i din hemmamapp. Håll ner "alt" när du startar itunes och välj aliaset som bibliotek. Varje gång du nu startar itunes kommer musiken spelas från din HDD utan att spara någon musik på datorn(tills du ändrar bibliotek med "alt").

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för svaren. skall testa det dära med alias, för det var en bra och enkel beskrivning. ( nybörjare på itunes och mac)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...