Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iWeb - Hur skapa flera websidor?


LaStrega

Rekommendera Poster

Hur gör man för att hålla isär olika hemsidor i iWeb? Om jag raderar sidan som är där för stunden, så förstår jag inte hur jag ska göra för att få in samma websida igen senare när den ska uppdateras. Och om man skapar en till medans den är där så funkar ju inte det heller. Eller? Jag förstår inte alls. Och det finns säkert en jättesimpel lösning på det hela.. berätta gärna den för mig. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen

Det här måste du utveckla. Varför ta bort något som du sedan ska lägga dit igen?

 

När du vill lägga till en ny sida i din webplats klickar du på plustecknet i nedre vä hörnet.

Så fortsätter du tills du har de sidor du vill använda.

 

Har du .mac-konto aktivt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen

Du kan ha flera webplater som var och en innehåller många sidor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är kanske dålig på att förklara.. :P

 

Skickar med en bild för att förtydliga..

 

Det jag vill är alltså att spara ner (spara = "publicera till mapp..") miri.se och lastrega.se var för sig. Hur gör jag det?

 

Om jag markerar lastrega-sidan nu, och publicerar den till en mapp, så är det ändå miri-sidan som hamnar där i. Vad gör jag fel?

post-8341-1191781157_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gorancarlsen

I det läge som bilden visar är det miri som publiceras. När du vill publicera lastrega flyttar du den högst upp med dra och släpp. Nema Problema

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"dra upp och släpp"

haha vad enkelt! vad fånig jag känner mig nu.. :P

misstänkte ju att det var någon sådan liten simpel grej som jag inte snappat upp.. tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...