Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Återställa en iPhone?!?


willstedt

Rekommendera Poster

Hej!

 

Köpte två iPhones i NYC hackade och klara. Båda funkar att ringa ifrån men ingen av dom kommer upp iTunes. Dessutom funkar inte wlanet. Nätverket kommer upp men det står bara "unable to join the network".

 

Jag funderar starkt på att försöka blåsa telefonerna och låsa upp dem själv. Frågan är, går det? Det är v 1.02 på dem nu och jag vill ju inte få in 1.1.1. Går det att nollställa telefonerna på något sätt? Det är ju riktigt sjukt att dem inte ens syns i iTunes!

 

Snälla, hjälp mig med denna. Det är småsvettigt här borta i göteborg nu kan jag lova! :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte nedgradera iTunes ett steg då ? löser inte det problemet med att dom inte syns där..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menu+Hold i 30 sek ger återställningsläge, då syns dem i iTunes.

 

En snabb googling ger dig gamla firmwares, och du tackar helt enkelt nej till att hämta den senaste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte... jag kör 7.3 nu tror jag... är det bra eller dåligt?

Detta är faktiskt inte alls mysigt. Är det någon på forumet som vill ta sig an mitt problem och försöka lösa detta över mail el. msn?

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, tack.

 

Jag glömde säga en viktig sak märkte jag nu.

iTunes hittar inte min iPhone. Den kommer bara upp som en portabel enhet. Det går alltså inte att lägga in någon gammal firmware eftersom att min dator inte får någon kontakt med telefonen.

 

Finns det ens någon räddning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer inte in i återställningsläget.

Det känns som att jag verkligen borde göra det?!

Är det nånting som kan vara galet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara tacka er som fan för detta. Som ni säkert förstår fick jag extremt panik här nu men med hjälp av killarna på Macworld så löser sig uppenbarligen vad som helst :)

 

Jag trodde det var helt kört men nu ser det ju riktigt ljust ut!

 

Återigen, TACK!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdatera iTunes till senaste version.

 

Ladda ner Apple firmware 1.02 för iPhone härifrån:

http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/co...28_Restore.ipsw

 

Håll in home & wake knapparna i 30 sekunder på din iPhone. Den visar då "connect to iTunes".

 

Sätt telefonen i vaggan.

 

Datorn kommer hitta din iPhone och säger att telefonen ska återställas. Håll ner ALT-knappen och klicka på återställ.

 

Finns även en guide här:

http://www.ifun.se/guide-uppdatera-iphone-...2-men-inte-111/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...