Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ändra uppstartspråk


grinder

Rekommendera Poster

Installerade på svenska, bytte huvudspråk efterhand, men den skärmen som visas när os startar står det klart och tydligt fortfarande på svenska att datorn startas upp eller vad det nu är.... HUr kan jag byta det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns tyvärr ingenstans där man lätt kan ändra uppstarts-språk… Det är nog därför ingen svara. Säkerligen går det att ändra i någon konfigurationsfil i unix men det är ju inte helt enkelt.

 

Du kan ju naturligtvis installera om hela systemet men då får du börja om från början med alla inställningar och program och det är förstås inte så roligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, tack så mkt iaf... jag trodde faktiskt det fanns någon app som hade det som en valmöjlighet, typ som en i onyx kan lägga till uppstartsmeddelanden o ändra sidrullningslistutseendet o liknande...

nej, det är ju inte helt kul att installera om allt, en jobbig process, får väl vänta tills allt går till helvete o jag ändå mste installera om B) eller nåt... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiv/Install är väl inte jobbigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I mappen /System/Bibliotek/CoreServices finns ett program som heter "Language Chooser", som du kan använda för att byta språk. Det är just det programmet som används vid installation för att välja språk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...