Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Gömma specifika användares inlägg för att undvika sandlåde-krig


basco

Rekommendera Poster

Hej , jag efterfrågar en funktion på kommentar-funktionen till nyheterna där man personligen blockera eller gömma enskilda användares meddelanden för egen skull. Andra kan fortfarande se dessa, men jag slipper läsa allt denne användare skriver. Vissa användare ger sig alltid in i diskussioner med kommentarer för att skapa dator/telefon/mp3-spelar-krig. Dessa meddelanden ger absolut inget mervärde till nyheterna och jag har inget intresse av att läsa dessa eller det efterföljande kriget. Det blir bara en oöverskådlig massa kommentarer som man inte orkar läsa igenom under vissa nyheter.

 

Funktionen jag eftersträvar gör således detta:

Den gömmer(endast för mig) en bestämd användares inlägg och efterföljande svar. Man kan inte tala om någon allmän censur här heller, då det är jag själv som väljer att ignorera denne användares kommenterar på ett smidigare sätt. Jag tror att detta skulle kunna vara en lösning på den enormt låga nivån som nyhets-diskussionerna har mynnat ut i de senare åren på macworld. Om folk har valt att gömma denna användare, så blir de inte lockade av att svara på kommentaren och det blir tråkigt för användaren att försöka skapa sandlåde-krig. Precis som i verkligheten..

 

Vad tror ni? Kommentera gärna om fördelar/nackdelar med detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du går in på:

 

Kontrollpanelen - Verktyg - Blockeringar -

och så fyller du i de som du inte vill se inlägg från. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du går in på:

 

Kontrollpanelen - Verktyg - Blockeringar -

och så fyller du i de som du inte vill se inlägg från. :ThumbsUp:

 

 

Jag hittar bara blockeringar för användare på macworlds eget forum. Inga som fungerar för kommentar-funktionen till nyhets-sidorna. Letar jag på fel ställe?

 

Skulle vara bra med att knapp bakom användaren. Istället för anmäl inlägget, kan man ha blockera användaren. Mycket effektivare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm, jag undviker att läsa kommentarerna till nyheterna. De verkar dra till sig retstickorna :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommentarerna på macworld.se är väl gemensamma med idg.se. Och då blir det tämligen omedelbart konstigheter... brukar bara läsa dom för att få mina fördomar om de som hänger på idg.se besannade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Återigen söker jag efter denna funktionalitet. Kanske någon på redaktionen kan svara?

Sandlådan som blir i ALLA iPhone-trådar gör att det blir omöjligt att få ut något vettigt av diskussionerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja blockera alla inlägg som innehåller fåniga ord så som "Windoze" eller "Windows CP", då de förekommer allt för ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja blockera alla inlägg som innehåller fåniga ord så som "Windoze" eller "Windows CP", då de förekommer allt för ofta.

 

X2!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja blockera alla inlägg som innehåller fåniga ord så som "Windoze" eller "Windows CP", då de förekommer allt för ofta.

 

Vad som helst, bara man kan blockera folk så man slipper se eländet.

Trist att ingen från MacWorld verkar intresserad av att svara bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Okej macworld, detta börjar bli ett större och större problem. Ofta är 50% av diskussionerna under nyhetsartiklar helt irrelevanta. Kan någon på redaktionen göra något åt detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Okej macworld, detta börjar bli ett större och större problem. Ofta är 50% av diskussionerna under nyhetsartiklar helt irrelevanta. Kan någon på redaktionen göra något åt detta?

Vi har inte någon sådan lösning i dag, men kommer på sikt att byta ut hela kommenteringsfunktionen och då ska jag se till att en sådan funktion finns med i diskussionerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...