Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Olika skärminställning Admin och Anv. konto


Pist

Rekommendera Poster

Hej

 

Har på min G5 två olika konton. Ett Admin-konto och ett användarkonto. När de två kontona skapades så var skärmen lika oberoende på vilket konto man loggade in med. Men efter ett tag så händer något. Admin-skärmen är rätt, men när ja byter till användarkontot så ändras kontrast och färg under inloggningen.

 

Nån som vet hur man kommer åt detta problem. Jävligt störande att behöva skapa ett nytt användarkonto för att kunna se färgprocent under typ 20% i tex PS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roddade runt och plockade bland Preference-filerna och fann boven.

 

com.apple.universalaccess.plist

 

Nån som vet vad just denna fil gör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Under Systeminställningar hjälpmedel har du för användarkontot antagligen kommit åt det kontrastreglage som finns där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All right Ytterberg. Du som vet allt, jag måste verkligen få hjälp med en liknande grej.

 

Jag har ett konto där jag är admin och sambon har sitt konto. När jag "går ur" mitt konto och klickar på mitt namn -> Inloggningsfönster och hon sedan loggar in på sitt konto och sedan gör samma sak, sitt namn -> Inloggningsfönster och jag sedan loggar in, det är då det sker.

 

Hela min skärminställning fuckar ur å det grövsta, det ser ut som att man dragit upp ljusstyrkan till nästan ljusast. Helt av sig själv. För att lösa detta måste jag antingen logga ur helt eller starta om.

 

Kan du eller någon annan som har koll på OSX:s djupare hemligheter berätta vad det är som blivit fel och hur man åtgärdar detta för det är verkligen grymt irriterande.

 

Kör Macbook 2Ghz och OSX 10.4.10

 

Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Pröva att göra en kalibrering av skärmen i systeminställningarna, gör den tillgänglig för andra användare och se till att ni båda använder den.

 

Pröva också detta:

 

http://www.macworld.com/weblogs/macosxhint...color/index.php

 

Vill gärna veta om det fungerar! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...