Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur hittar jag min telefon eller annan enhet som är inkopplad via USB?


Van Basten

Rekommendera Poster

Hej,

Jag är ny mac-användare. Jag har kopplat in min mobil (Nokia 6288) via USB för att hämta foton som jag tagit med mobilen. Mitt problem är dock att jag ej hittar telefonen. Finns det någon möjlighet att se enheter, på samma sätt som man i Windows använder "Den här datorn"?

 

Efter lite problem har jag ändå lyckats synka kalender och adresser via iSync (fick hjälp via den här sidan att hitta plugin). Nu återstår dock att lägga över musik, hämta foton etc.

Tacksam för hjälp.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du anslutit din telefon som ett USB-minne så bör den dyka upp automtiskt på skrivbordet eller i vänster spalt i en Finder-fönster. Du hittar ditt skivminne på samma ställe.

 

Kanske har du inte, eller kan inte på Nokia 6288, angett i telefonen att den skall uppträda som ett USB-minne. Då lär den inte synas på datorn, vare sig det är en PC eller en Mac.

 

På Mac kan du rätt enkelt "surfa runt" på din telefon om du kopplar upp den med hjälp av Bluetooth, och sedan klickar på Bluetooth-ikonen i menyraden och väljer menyvalet (-har glömt vad det heter-) just över Skicka fil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkligt, jag ser alltså inte telefonen på skrivbordet eller i finder. Om jag väljer "Systeminformation" och trycker på USB så visas info om att telefonen finns, dock inga möjligheter att öppna upp enheten.

 

Jag testade även att sätta i min mp3-spelare, förvisso iriver E10 men ändå. Samma sak där, spelaren syns ej men åskådliggörs i Systeminformation under USB.

 

Vad är det jag missar?

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...