Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nya Zunemodeller jagar iPoden


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Ja, men det handlar väl om att MS egentligen låter andra göra kringprodukterna. De finns ju en massa Windows mobile telefoner.

Nu kom jag att tänka på en notis där HTC slog sig för bröstet för att de sålt nästan lika bra som iPhone. Lite konstigt då de har en dåligt produkt enligt de flesta på jobbet som tvingas använda den. (Det är en mobil med Windows och pekskärm, problemet med den är att det är för bökigt att ringa vanliga samtal)

 

Jag tycker att det känns lite fel att kalla dem Windows mobiltelefon eftersom tillverkaren av telefonen är en annan och man använder MS mjukvara. Jag kan tänka mig att MS lanserar en Zunephone så småningom. Om man törs. Risken är ju att man retar andratillverkare så att de byter mjukvara. Å andra sidan så går det dåligt för Zunephonen behöver ingen oroa sig och går det bra för MS ZuneF behöver inte de oroa sig.... :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara beredd att hålla med. iTunes kommer iof inte att dö, tror jag. Med så många kunder som dom har idag, finns ingen chans att dom bara överger iTunes, så länge det inte kommer en tjänst som har bättre utbud, är billigare och enklare att använda.

Jag tror inte heller att iTunes dör ut, bara att deras storhetstid kan vara förbi (om det blir så).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte heller att iTunes dör ut, bara att deras storhetstid kan vara förbi (om det blir så).

 

Nä, egentligen kan det bara vara bra om iTunes ínte är herre på täppan. Det tråkiga är väl bristen på alternativ för oss Mac-ägare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men fler och fler föredrar väl Windows Media Player idag? (Jag menar Windowsversionen.)

Jo precis...på mac gillar jag verkligen iTunes men Windowsversionen är inte rolig att ha och göra med, jag har helt bytt över till wmp där.

 

 

Ojs... här var det vasst.... Jag tog mig friheten att skämta till det lite. Jag kan försäkra att jag hade skrivit samma sak även om det inte hade hamnat under ditt inlägg, om du nu tror att jag försöker mucka med dig som din reaktion antyder.

Nej jag menade inte att det skulle vara vasst jag undrade bara vad du menade? Du skrev väldigt kort.

 

Det jag inte förstår är varför man väntade så länge? De borde ha sett för länge sedan att tillväxten inom mp3-området skenade. Nu när vi är i övergångslandet till multiapparater

Håller med..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren
Jo precis...på mac gillar jag verkligen iTunes men Windowsversionen är inte rolig att ha och göra med, jag har helt bytt över till wmp där.

Nej jag menade inte att det skulle vara vasst jag undrade bara vad du menade? Du skrev väldigt kort.

Håller med..

 

Intressant!

 

Varför gillar du inte Windows versionen?

 

Jag kör iTunes i Vista nu och det går bra. Även om jag tycker den drar lite väl mycket resurser bara för att vara en musikspelare. Använder den främst för dess radiostationer samt att man kan repetera enskilda låtar om och om igen något som andra spelare inte klarar vad jag vet. Har dock inte kollat in WMP11 ännu så noga....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant!

 

Varför gillar du inte Windows versionen?

 

Jag kör iTunes i Vista nu och det går bra. Även om jag tycker den drar lite väl mycket resurser bara för att vara en musikspelare. Använder den främst för dess radiostationer samt att man kan repetera enskilda låtar om och om igen något som andra spelare inte klarar vad jag vet. Har dock inte kollat in WMP11 ännu så noga....

 

Ska jag vara ärlig har jag inte kört iTunes ngn längre tid i Vista men jag körde det i över ett år under XP och gillade det inte alls, segt...mycket segt. Sen när jag inte längre har en iPod så behöver jag inte stå ut med hur den sorterar min musik...WMP hanterar detta mycket bättre tycker jag och på Win så är den snabbare och känns bara bättre helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Precis, ha allt i egen ficka och ladda hem via operatörerna kanske? Bara en sådan knasgrej som att ta betalt extra för ringsignalerna.

Anledningen att dom måste ta betald för ringsignalerna är rättighets problem med skivbolagen.

Det var antingen ta betalt eller inte leverera det överhuvudtaget.

Finns ett flertal artiklar om det, har även nämnts på forumet här.

Skulle leta reda på det om jag hade haft lust att engagera mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen att dom måste ta betald för ringsignalerna är rättighets problem med skivbolagen.

Det var antingen ta betalt eller inte leverera det överhuvudtaget.

Finns ett flertal artiklar om det, har även nämnts på forumet här.

Skulle leta reda på det om jag hade haft lust att engagera mig.

Men hur kan ALLA andra telefoner ha funktionen att använda vilken mp3-fil som helst utan att få rättighetsproblem? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Men hur kan ALLA andra telefoner ha funktionen att använda vilken mp3-fil som helst utan att få rättighetsproblem? :fundersam:

 

Alla andra telefon tillverkare har inte kontrakt med stora skivbolag som dom måste tillfredställa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla andra telefon tillverkare har inte kontrakt med stora skivbolag som dom måste tillfredställa.

Ah, tackar! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...