Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Gratis uppgradering av leopard för beställningar i okt?


GomerPile

Rekommendera Poster

Jag har beställt den nya imacen 24" efter lite strul med förseningar(wasa) så fick jag bekräftelsen att den ska börja byggas idag och levereras den 15-16 okt.

I och med att det blivit sådana förseningar och leopard närmar sig med stormsteg så känner jag nu att jag kanske skulle bett om att få den skeppad med leopard, alltså vänta.

Det borde ju dock vara så att man får en gratis uppdatering om man beställde i oktober, om mitt kvitto räknas f.o.m beställning så borde det ju vara idag när jag fick bekräftesen.

Annars borde man ju kunna ringa apple store inom 14 dagars returrätten och be dem skicka en skiva med leopard istället för att behöva skicka tillbaka hela datorn och få en ny med leopard installerat!?

Känns surt att missa det nu när det är så nära, vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att veta men eftersom Apple inte sagt något så är det inget man kan räkna med.

 

Antagligen så får alla som köpt Mac dagen efter att Leopard lanserats en skiva med Leopard skickad i efterhand om det inte är förinstallerat - men bara Apple vet…

 

Jag personligen väntar tills Leopard har släppts innan jag köper en (mycket behövd) ny maskin!

 

(Man kan ju undra varför Apple är så korkade med sitt hemlighetsmaskineri, många köper ingen dator utan väntar bara för att Leopard inte är installerat… Dumt att förlora kunder istället för att säga direkt - "Köp mac nu, du missar inget, Leopard kommer med posten")

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det borde ju släppas imorrn med tanke på att det är den 5/10(10.5)!!!

Kan ju alltid hoppas...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle inte förvåna mig ett dugg om det kommer sista dagarna i månaden, bara för att...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var inne i en butik där de säljer apple, det senaste han hade hört var att det släpps i november...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså, skumt att de inte uppdaterar det på hemsidan?

Men som student kostar väl uppdateringen bara 600? Det är ju överkomligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...