Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kraschad Macbook


FarmerBoY

Rekommendera Poster

Det är riktigt, eftersom din HD inte hittas så kommer ju inget reparationsprogram åt den heller.

Både ja och nej.

Har flera gånger hittat diskar med DW som inte dyker upp i Skivverktyg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du hittat startdiskar som inte går att starta från vare sig som vanligt eller med bootskiva med DW ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis för 10 minuter sedan blivit klar med ett hårddiskbyte i min iBook. De var rejält pilligt må jag säga :P men inte svårt. De svåraste var att hålla reda på alla skruvar så att de inte blandades ihop.

De va länge sen den paja men har inte orkat göra bytet föränns nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt, menade inte att brusa upp.

Det är lugnt, var inte meningen att lacka till heller... var lite trött och irriterad i övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Programmet är helt klart värt pengarna vad som än händer. DW är bra inte bara för att klara dig ur denna kris utan är ett oerhört bra verktyg att underhålla din dator med även i fredstid.

 

Jag har räddat data från en disk som var ansedd död med hjälp av DW. Ge din disk en chans.

 

Kanske känner du ngn som har DW?

 

Lycka till.

Jag undersöker saken as we speak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis för 10 minuter sedan blivit klar med ett hårddiskbyte i min iBook. De var rejält pilligt må jag säga :P men inte svårt. De svåraste var att hålla reda på alla skruvar så att de inte blandades ihop.

De va länge sen den paja men har inte orkat göra bytet föränns nu

Jag lämnar nog in min, en 500 för byte känns helt ok för min del :)

Ny disk var inte så dyrt som jag trodde heller, en 80 gigare kostar runt 800, och då hade jag ändå 60 gig på min gamla :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lämnar nog in min, en 500 för byte känns helt ok för min del :)

Ny disk var inte så dyrt som jag trodde heller, en 80 gigare kostar runt 800, och då hade jag ändå 60 gig på min gamla :)

Jag köpte en 80 gig för 550spänn o lite verktyg för 250 och om jag skulle ha lämnat in det sulle det ha kostat 1600kr å då hade jag fått 60gb. känns inte värt o lämna in, kanske om man inte vill bryta garantin men de är en annan femma

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du hittat startdiskar som inte går att starta från vare sig som vanligt eller med bootskiva med DW ?

Ledsen, förstår inte vad du menar.

Vad jag sa var att DW hittar hårddiskar (och fixar dem) när inte Skivverktyg hittar den aktuella hårddisken.

 

Har du själv använt DW?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma sak hände mig, hårddisken har tappat sin mappstruktur men bör fungera utmärkt vid en omformattering. Så var det i mitt fall iaf.

 

Jag körde DW och kunde hitta all data på hårddisken och spara ner den till en extern firewire hårddisk. Därefter bara att installera OS X på nytt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo fast det är en sak att rädda en disk med skadad partionstabell eller mappstruktur (då räcker det ju med ompartionering/formatering om man inte behöver rädda datan som låg på) men en hårddisk som inte hittas av hårdvaran i datorn, den "finns inte", inte för DW heller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel av mig, hittas den inte av DW heller är det en annan sak. Kastade mig in i frågan för snabbt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...