Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Öppna skalet på en k700i?


Josefsj

Rekommendera Poster

Tjena!

Jag är rädd att jag kommer pajja min k700i varje gång jag försöker ta bort skalet framtill. Det ar blivit hemskt dammigt mellan skalglaset och den riktiga skärmen och jag ser knappt någonting i solljus.

 

Måste man lämna in telefonen för dyra pengar eller finns det någon som vet hur man tar bort skalet(kring skärmen..) riskfritt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad du än gör så rör inte metalfilmen.

Då är det kört.

Den blir repig bara du tittar på den.

 

Använd tryckluft på flaska för att få bort dammet

då du får i sär den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd tryckluft på flaska för att få bort dammet

då du får i sär den.

 

Som finns på bensinmack?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tappade min gamla K700i en gång så att framskalet lossnade. Sedan dess har det inte varit några problem att få av det vid behov (inte heller problem med att det lossnar eller så, ifall ni undrar).

 

Så, om du inte redan har provat det; tappa telefonen. ;) Kan dock inte garantera att det fungerar...

 

Nej, men allvarligt. Det är rätt så pillrigt att få av skalet, men är man bara bestämd så är det inte några problem. Runt kanten där batteriet sitter så sticker det ut ett par hakar, vilka hör till framskalet. Dessa ska du på något vis trycka eller liknande för att få av det. Typ.

 

Jag vet inte riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tappade min gamla K700i en gång så att framskalet lossnade. Sedan dess har det inte varit några problem att få av det vid behov (inte heller problem med att det lossnar eller så, ifall ni undrar).

 

Så, om du inte redan har provat det; tappa telefonen. ;) Kan dock inte garantera att det fungerar...

 

Nej, men allvarligt. Det är rätt så pillrigt att få av skalet, men är man bara bestämd så är det inte några problem. Runt kanten där batteriet sitter så sticker det ut ett par hakar, vilka hör till framskalet. Dessa ska du på något vis trycka eller liknande för att få av det. Typ.

 

Jag vet inte riktigt.

 

Ok, då ansvarar du för vad som händer när jag *tappar* den i väggen ;P

 

Nämen ok, jag ska våga lite mer då kanske.

 

edit: Någon som har tips på verktyg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...