Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

kort om iphone upplåsning...


Closetland

Rekommendera Poster

Ok till att börja med hade jag tänkt att göra en riktig recnesion av iphonen, men efter att ha bråkat med alla haxx i ca 25h innan allt var klart börjar jag med en kortare information(blörgh...)

 

ok haxxen egentligen skulle kanske tagit på sin höjd 2h men när man inte är läskunnig får man göra om och göra rätt... fick använda mig av flera olika guider samtidigt för att få allt på plats.

 

Nu fungerar den med ett Telia kontantkort har dock knappt hunnit testa telefonfunktionen i den...

 

Till saken. Mactalibanerna har helt rätt(med tanke på tidigare diskussioner) och som även jag misstänkte. FINNS INTE EN TELEFON PÅ MARKNADEN som kan JÄMNFÖRA sig vad det gäller GUI. Helt fantastiskt... Boom som Steve brukar säga. Jag älskar verkligen menyer och sättet att styra den på. DET FUNKAR. Precis allt som han demade på Keynoten fungerar om inte lika bra så bättre i verkligheten... helt otroligt... inte en tendens till lagg trots att jag lagt in allehanda konstig mjukvara.

 

vad det gäller kameran gör den väldigt fina bilder för att vara 2mpix. Snäppet bättre än min föregångare TYTNS bilder...(den gjorde också bra 2mpix bilder)

 

Dock hade jag gärna sett en högre megapixel....(med tanke på hur fint den arbetar tillsammans med iphoto tex... hade faktiskt kunna vara en vardagskamera med 3,2 mpix alt. 5mpix)

 

 

Inga problem att installera program osv. Finns gott om modifieringsprogram etc... för att ändra på dockan tex. Allt verkar fungera smärtfritt också...

 

Windows mobile GUI kan hänga sig i ett träd(nog för att det fungerar och säkert kan vara mer avancerat eller så... men annars blä till win mob)... OsX i mobiltelefonen rockar.

 

Youtube. Oj oj oj telefonen känns verkligen optimerad för detta...sweet.

 

Men allt detta gör desvärre att mitt tidigare omdömme(innan jag höll i den) om att Apple är dumma som inte byggt 3g i den... har verkligen förstärkts... Jag gillar telefonen nästan så mycket att jag funderar på att byta mobilabonnemang(men ärligt byter man ut ett mobilab. där man ringer för 8öre /minuten utan uppkopplingsavgift?? näää....faaaan också)

 

Och alla funktioner.... Youtube, Streama musik och video etc etc etc etc..... MED 3g och en vassare kamera(vad jag kan komma på just för tillfället) så hade denna mobil vara amazing....

 

Ipod funktionen är grym... alltså.. ja....

 

Så Apple har gjort GUI enligt 11 poäng av 10möjliga.

Apple har gjort teknik(pratar inte os x) enligt 4 av 10.

Design enligt 11 av 10.

Storebrorskomplex enligt 2 av 10.

 

Eh som sagt är fortfarande seg efter två nätter med minimal sömn för att få ordning på luren... så anv. vänlighet som pirat är inte helt 100%.

 

 

 

 

 

Nu till min fråga... Är det inte nördigt att gå runt med två telefoner???? :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pontuskrusing

inte om det råkar vara så att du går med 2 iphones.

Dock så är det nördigt att släpa med sig en TYTN!

Kan dock vara rätt underhållande att visa skillnaderna för folk. Min Htc touch skulle aldrig kunna mäta sig med min iphone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte om det råkar vara så att du går med 2 iphones.

Dock så är det nördigt att släpa med sig en TYTN!

Kan dock vara rätt underhållande att visa skillnaderna för folk. Min Htc touch skulle aldrig kunna mäta sig med min iphone.

 

 

MIN TYTN(som numera är stulen desvärre :/) spran i 8or om iphone rent tekniskt... men annars är jag böjd att hålla med :P

 

numera har jag en sliten gammal skit3g lur att ha mitt superba 3 ab på....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...