Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Läsa .dwg-filer


pipopp

Rekommendera Poster

Hej alla fantastiskt kunniga, hjälppsamma människor!

 

Jag söker ett sätt att läsa .dwg-filer (AutoCad för det mesta) utan att springa in i nästa rum hos kollegorna med PC. Jag behöver alltså bara läsa dem, inte göra några ändringar.

 

Å andra sidan skulle det inte vara fel att kunna göra smärre ändringar, som språkkontroll/översättning eller ändra någon enstaka linje eller så.

 

Eller kan de som skickar filerna till mig göra några inställningsändringar så att jag kan läsa i annat program alternativt göra små ändringar?

 

Eftersom AutoCAD-resurser finns i andra delar av huset är det inte aktuellt med någon mer kostsam invetering.

 

Tacksam för den hjälp jag kan få. :angel:

 

/pipopp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att ni försöker, men när jag söker på Versiontracker och OSX får jag 0 (noll)svar :(

 

Var kan jag vända mig för att få mer svar?

 

Jag har googlat men jag kan inte utvärdera länkarna ordentligt. Det mesta är ju för Windows eller säljsidor för tunga CAD-program?

 

Jag har tagit hem två demo program, men det lär ju ta tid att utvärdera.

Skulle verkligen behöva synpunkter från någon med erfarenhet av utbyte av dwg.-filer, varav en platform i kedjan har MacOSX, en leverantör har IDEAS på PC med dwg.-format, en leverantör ett gammalt AutoCAD och kunden har nyare AutoCAD.

 

/pipopp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Archicad kan öppna .dwg-filer, och, tror jag, även exportera...

 

http://www.graphisoft.com/products/archica...teroperability/

 

Kan tänkas att det kostar lite bara... Tror nog faktiskt att de flesta mer proffsiga CAD-programmen för mac kan öppna .dwg

 

Annars kan du alltid vänta tills Autocad kommer dtill mac, de har ju sagt att de funderar på det ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror jag hittat det jag söker * gör glädjedans runt skrivbordet* !!!!

 

Visseligen inte dwg-filer men dfx som jag är 90% säker att alla deltagare kan läsa.

 

Det är den där (de är väl flera) Lemke som gjorde GraphicalConverer som har ett litet CAD-program vid namn CADintosh.

 

Tror det kan fylla mina behov. *Hoppas och ber*

 

Priset är 33$, klart betalbart.Efter en snabb titt verkar det värt det.

 

http://www.lemkesoft.com/en/cadintosh.htm

 

Jag sökte för första gången på flera år via Apples software-sidor. Ibland är det tydligen bättre än Versiontracker, tänka sig. :huh:

 

/pipopp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...