Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

rar-program till OS X


iMarc

Rekommendera Poster

Finns det något avancerat rar-program till Mac, med typ samma funktionalitet som Winrar?

Just nu kör jag med UnrarX och det är lite mossigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade ett program som heter RarMe, men tyvärr funkade det inte. När jag skulle göra ett arkiv av en fil fick jag upp ett meddelande att jag måste installera RAR??

Fattar nada

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Vad är det som gör UnrarX "mossigt"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Unarchiver och unrarX kör jag, täcker mina behov.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det som gör UnrarX "mossigt"?

 

Jämfört med exempelvis WinRAR (eller liknande för Windows) kan man med Unrarx exempelvis inte utforska en .rar-fil, eller packa upp en fil endast, utan att packa upp hela filen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jämfört med exempelvis WinRAR (eller liknande för Windows) kan man med Unrarx exempelvis inte utforska en .rar-fil, eller packa upp en fil endast, utan att packa upp hela filen.

 

Det kan du med Gumby. Som kan en massa andra saker också, som inte har med komprimering att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade ett program som heter RarMe, men tyvärr funkade det inte. När jag skulle göra ett arkiv av en fil fick jag upp ett meddelande att jag måste installera RAR??

Fattar nada

RTFM som man brukar säga :) Det är inte tillåtet för RarMe att bifoga rar-programmet så du måste ladda hem det från den officiella hemsidan och lägga in det själv. Ur den bifogade Readme-filen:

Installing RarMe 0.5:

1. In order to use RarMe the command line application 'rar' must be installed inside the RarMe application. You can get 'rar' from http://www.rarlab.com/

2. Extract the folder named "rar" from the archive and locate the UNIX executable "rar".

3. Place RarMe in the directory you wish to install it into.

4. Right click on RarMe and choose "Show Package Contents".

5. Double click on the "Contents" folder.

6. Drag the RAR application into the "Resources" folder.

7. You should now be able to use RarMe!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RTFM som man brukar säga :) Det är inte tillåtet för RarMe att bifoga rar-programmet så du måste ladda hem det från den officiella hemsidan och lägga in det själv. Ur den bifogade Readme-filen:

Tack, funkar alldeles utmärkt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...