Jump to content
Just nu i M3-nätverket

rar-program till OS X

iMarc

Recommended Posts

Finns det något avancerat rar-program till Mac, med typ samma funktionalitet som Winrar?

Just nu kör jag med UnrarX och det är lite mossigt.

Testade ett program som heter RarMe, men tyvärr funkade det inte. När jag skulle göra ett arkiv av en fil fick jag upp ett meddelande att jag måste installera RAR??

Fattar nada

marcushedenstrom

Vad är det som gör UnrarX "mossigt"?

Unarchiver och unrarX kör jag, täcker mina behov.

Ja de programmen är bra när man ska packa upp, jag är ute efter ett program att packa med.

Vad är det som gör UnrarX "mossigt"?

Jämfört med exempelvis WinRAR (eller liknande för Windows) kan man med Unrarx exempelvis inte utforska en .rar-fil, eller packa upp en fil endast, utan att packa upp hela filen.

Jämfört med exempelvis WinRAR (eller liknande för Windows) kan man med Unrarx exempelvis inte utforska en .rar-fil, eller packa upp en fil endast, utan att packa upp hela filen.

Det kan du med Gumby. Som kan en massa andra saker också, som inte har med komprimering att göra.

Testade ett program som heter RarMe, men tyvärr funkade det inte. När jag skulle göra ett arkiv av en fil fick jag upp ett meddelande att jag måste installera RAR??

Fattar nada

RTFM som man brukar säga :) Det är inte tillåtet för RarMe att bifoga rar-programmet så du måste ladda hem det från den officiella hemsidan och lägga in det själv. Ur den bifogade Readme-filen:

Installing RarMe 0.5:

1. In order to use RarMe the command line application 'rar' must be installed inside the RarMe application. You can get 'rar' from http://www.rarlab.com/

2. Extract the folder named "rar" from the archive and locate the UNIX executable "rar".

3. Place RarMe in the directory you wish to install it into.

4. Right click on RarMe and choose "Show Package Contents".

5. Double click on the "Contents" folder.

6. Drag the RAR application into the "Resources" folder.

7. You should now be able to use RarMe!

RTFM som man brukar säga :) Det är inte tillåtet för RarMe att bifoga rar-programmet så du måste ladda hem det från den officiella hemsidan och lägga in det själv. Ur den bifogade Readme-filen:

Tack, funkar alldeles utmärkt :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...