Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Imac 24 Leveranstid - Skärmproblem


Epitaph

Rekommendera Poster

Jag frågade Inwarehouse hur lång leveranstid de har på Imac 24, och fick till svar

att Apple just nu har STORA problem med skärmen till denna modell....

 

Någon som vet vad detta "problem" är?? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja den verkar visa lite olika färger. En ljusgrå yta blir lite grön el gulaktig och så, nåt åt det hållet. Ljusa hörn kanske oxå, finns trådar om det här oxå om du letar lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu kollat på 2 st olika i butik mot grå bakgrund. Kunde varken se färgskiftningar eller ojämn belysning.

20" såg däremot inte särskilt rolig ut...

Kanske är problemet åtgärdat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var ju inte alla som var fel på, tvärtom.

Förresten kan det va nån annan orsak till att de har problem, leveransproblem kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu kollat på 2 st olika i butik mot grå bakgrund. Kunde varken se färgskiftningar eller ojämn belysning.

20" såg däremot inte särskilt rolig ut...

Kanske är problemet åtgärdat?

Har du inte lust att skriva vad som inte såg roligt ut. Sitter och funderar på att köpa 20"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en 24" iMac, inga problem med skärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyckte väl mest att 24" utklassade 20" kvalitetsmässigt. Färgerna såg mkt tråkigare ut på 20", kanske var dåligt kalibrerad!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag frågade Inwarehouse hur lång leveranstid de har på Imac 24, och fick till svar

att Apple just nu har STORA problem med skärmen till denna modell....

 

Någon som vet vad detta "problem" är?? :huh:

 

 

Mycket intressant! Första tecknet på att Apple/återförsäljarna faktiskt erkänner att det finns ett problem. Jag gissar att felet är det som jag och många andra har rapporterat om och som förmodligen alla 24"are har (mer eller mindre) - vitbalanstoning från vänster till höger. Om de fixar detta fel är datorn oslagbart bra, vi kan alltid hoppas!

 

/ Jacob

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde min första mac idag, en imac 24", det skulle vara 5 dagar leveranstid. Vi får hoppas att den är felfri så man får en bra start i macvärlden :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24-tummarna är väl s-ips-paneler och 20-tummarna har tn-paneler vilket suger...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...