Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

itunes


namoussa

Rekommendera Poster

hej

jag har två frågor och skulle vara tacksam för ett svar:

1- jag har köpt några låtar via i tunes som jag sedan ville överföra till min tjejs mobil via blåtand men förgäves, kunde inte hitta låtarna i mobilen efter att överföringen slutfördes. kan man bara ha låtarna i en ipod????

2- jag har lånat min kompis ipod som har bra musik på det och ville kopiera låtarna till min bibliotek men icke??det gick inte varför?

tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

förmodligen är låtarna DRM skyddade vilket då innebär att de inte kan föras vidare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska aldrig mer handla från itunes,är lite besviken .

betalar jag för en låt så vill jag kunna använda den var som och ge den till vem som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

vet ej om det är så längre, det var ju nåt ståhej om Steve Jobs och DRM skydd i iTunes

 

baben har även en krönika om detta på www.pcforalla.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag lovar, inte bara itunes store utan näst intill alla downloads-butiker på nätet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

programmet Senuti gör att du kan föra över låtar från iPod till iTunes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

tror dock bara senuti funkar om iPoden är formaterad för Mac (HFS+)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

om din vän vill lägga över sina låtar från iPod till Windows så heter programmet Anapod

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Potato head
ska aldrig mer handla från itunes,är lite besviken .

betalar jag för en låt så vill jag kunna använda den var som och ge den till vem som.

Då ska du inte handla i någon online-butik alls, de flesta skivbolag kräver i princip detta i dagsläget. Om du vill finns det ju dock sätt att konvertera till t.ex mp3. Ett enkelt (men omständligt) sätt är att bränna ut och rippa om, du får kvalitetsförluster men inget som man märker om man lyssnar i t.ex mobilen. Vet inte om de program som enbart tar bort drm-skyddet fungerar för närvarande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

I dina inställningar på iTunes Store kan du välja att använda iTunes Plus, vilket innebär att du kan köpa vissa låtar helt utan DRM-skydd samt med dubbel bithastighet. Priset är något högre, men du kan spela låtarna var du vill.

 

Eller så kollar du priset på CDON, får en CD-skiva som du kan rippa i vilket format du vill, i hur hög bithastighet du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...