Jump to content
Just nu i M3-nätverket

osx vill inte installera efter problem

genvagen

Recommended Posts

Hej,

är desperat och registerade mig här i hopp om vägledning.

Min pb 12" 1,33ghz började låsa sig för nån vecka sen och det blev mer och mer. När jag provade att boota med en tiger cd för att reparera disken så gick det inte men det gick bra att formatera den. Men när jag skulle ominstallera osx så går den till ungefär 1/4del av installationen innan den antingen låser sig eller ber mig starta om och prova igen. Har även provat att installera på en nyformaterad firewire disk med samma problem. Har även mountat installations cdn på firewire disken och provat från den till interna med samma problem. Har någon något förslag på vad som kan vara felet? Den hittar alltid disken och säger att det inte är något fel på den när jag använder diskverktyget i installeraren.

Hittade en kille med samma problem i ett forum genom google, men ingen som lyckades komma fram till vad felet var. Jag tror den ofta hänger sig kring "anpassar installationen" biten.

Hjälp mig!

Jaadu..... det första man tänker på är att hårddisken har skador. Det andra att du har en installationsskiva för OS X som inte är avsedd för din dator. Du kan inte ta en skiva som hör till en annan dator utan du måste gå på datoraffärren och köpa en OS X Tiger i kartong.... En OS X-skiva som följer med en dator är specifik just för de hårdvaran.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...