Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacBook batteri


larsha

Rekommendera Poster

Har ett underligt problem. Först iförrgår så gick mitt batteri upp till 100% med strömsladden i och strömsladden lyste grönt, sen sekunden senare gick det ner till 99% och den började lysa orange och så höll den på. Nu har mitt problem tagit ett annat skede..

 

Nu med strömsladden i så går batteristatusen bara upp till 99% och strömsladden lyser orange och indikerar att den laddar men den orkar som sagt inte upp till 100%. Men rycker jag ur strömsladden så går den genast upp till 100%. Sätter jag sen i den igen så går den ner till 99% och är fortfarande orange..? Någon som känner igen det här och kan hjälpa mig? Och ni som menar på att batteriet ska bete sig så här har fel. För då ska strömsladden alltid lysa grönt iaf. Så ni behöver inte göra er besväret att svara.

 

Mvh Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är helt klart ngt fel MacBookarna har ju haft problem med batteriet och vissa versioner har fått dessa utbytta. Kolla hos Apple om du kan få ditt utbytt. Gör det omgående innan ngt tråkigt inträffar. Ta kontakt med näsrmaste butik eller ring Apple och beskriv ditt problem. Batterier är inte att leka med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är helt klart ngt fel MacBookarna har ju haft problem med batteriet och vissa versioner har fått dessa utbytta. Kolla hos Apple om du kan få ditt utbytt. Gör det omgående innan ngt tråkigt inträffar. Ta kontakt med näsrmaste butik eller ring Apple och beskriv ditt problem. Batterier är inte att leka med.

 

Det som är så förbannat tråkigt är ju att jag har haft min i 13 månader nu och garantin gick ju ut förra månaden så jag lär väl inte kunna vänta mig nåt bra samarbete med apple.. Riktigt typiskt att det händer nu..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte min Macbook förra sommaren. Har bytt ut batteriet två gånger. Andra gången frågade jag vad jag skulle göra om batteriet la av igen (mina batterier har tvärdött såpass att datorn inte gått att sätta på utan sladd i...). Dom svarade att Apple hade förlängt garantin på batterierna till 18 månader (eller var det 24?), så det finns hopp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...