Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jag får inte igång HL2 via Parallels


Pretorian

Rekommendera Poster

Jag har installerat Parallels och kör XP därifrån. Sen installerade jag Steam och mitt konto där jag bla har HL2 men när jag försöker starta spelet så tänker den ett tag, sen händer ingenting.

 

Har ni fått igång HL2?

 

(Jag har för tillfället 1gb RAM och det verkar endast vara 512MB som är allokerat till Parallels.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Vet inte hur bra directX funkar med paralells... kan vara det som är problemet.. Funderar du på att spela spel så skulle jag nog rekommendera dig att köra bootcamp istället så du får ut 100% prestanda från burken. Kör FEAR, quake4 och liknande spel på min mpb mha bootcamp och fungerar utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Jag har fått igång HL2: episode 2 på min MacBook via pararells. Men spelet hackar en hel del när man möter flera fiender på en gång till den grad att det nästan blir helt ospelbart. Detta trots att jag dragit ner all grafik. Finns det några speciella inställningar som gör att det flyter bättre? Eller byta till VMWare eller bootcamp? Eller kanske ge upp helt med tanke på grafikkortet i macbooken är inte så vasst...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Bootcamp är nog att rekomendera, det gör att datorn kan prestera optimalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Allmänt är DirectX-grafik jobbigt genom att köra genom emulering, eftersom det drar en del processorkraft, både grafiken och emuleringen. Har själv haft problem med detta, så jagf gav upp med att försöka köra genom VMware (som sägs klara sånt bättre än Parallels) och bootar upp windows direkt. Funkar mycket bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...