Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Var det någon som var på Dream Theater 28/9?


Tinman

Rekommendera Poster

Hej. Verkar finns några Dream Theater fans här. Var det någon som såg konserten i fredags och kan ge en liten recension? Själv kunde jag inte den dagen och så är det i fel ände av landet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel ände av landet för min del med :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är skandal att de inte kan spela i Göteborg någon gång! :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hade ju blivit Oslo-spelningen för min del isåfall. Den kungliga huvudstaden är lite för långt bort för min del... :lol:

 

Men allvarligt talat så har jag börjat tappa intresset för DT. De senaste skivorna har varit rätt överslätade och lägg därtill LaBries dalande sångröst (Score var ju bitvis pinsam). Nä, DT, ge mig en ny "Falling Into Infinity" eller "Scenes From a Memory" så förlåter jag er! :P

 

Det finns ju dessutom gott om bra (bättre) proggmusik därute. Neal Morse och svenska A.C.T. är två fullgoda exempel... ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att nya plattan Systematic Chaos har sina höjdpunkter, men även för mig ligger Scenese of a Memory väldigt högt på favoritlistan med bandet. :) Håller med om att en ny platta åt det håller vore fint.

 

Håller också med om att LaBrie börjar bli sliten. :(

 

Jag såg dem på Sweden Rock för ett par år sedan och då gjorde de verkligen en jättebra spelning tycker jag. Jag åkte därför och såg dem i Stockholm på hösten samma år men då var de inte alls lika bra. Inte lika bra setlista och ljudet var ganska dåligt. Blev besviken, jag borde inte ha gått på den konserten för det förstörde det fina minnet från festivalspelningen. :armskeptisk: Jag skulle därför vilja gå på minst en till riktigt bra konsert med dem. Sedan kan det vara bra. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var där. Såg dom även 2005 på Hovet. Tyckte denna konsert var helt suverän. Helt grymt när som börjar med In the Presence of Enemies på ca 25min.

 

Mitt betyg på konserten blir 10/10

 

/N

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där ser man. Synd att man inte var där mao!

 

Vad tyckte du om konserten 2005 då? Det var den som jag refereade till nedan. Då tyckte jag de var sådär. Särskilt i jämförelse med konserten på SRF tidigare på året.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...