Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ändra ikoner.


Rollins

Rekommendera Poster

Haj haj!

 

Har köpt Shapeshifter för att kunna byta teman, ikoner mm. Byta tema funkar fint då det ligger ett antal förhandsvisningar redo i programmet men att byta ikoner får jag inte till... Laddade ner en ikonsamling från Iconfactory men sen att få in dom och byta i shapeshifter var inte så lätt. Är det en särskild sorts fil som går att lägga till eller hur gör jag? Jag kan ju byta manuellt men det funkar ju inte med ikoner som Dashboard och Finder... Har nån något tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haj haj!

 

Har köpt Shapeshifter för att kunna byta teman, ikoner mm. Byta tema funkar fint då det ligger ett antal förhandsvisningar redo i programmet men att byta ikoner får jag inte till... Laddade ner en ikonsamling från Iconfactory men sen att få in dom och byta i shapeshifter var inte så lätt. Är det en särskild sorts fil som går att lägga till eller hur gör jag? Jag kan ju byta manuellt men det funkar ju inte med ikoner som Dashboard och Finder... Har nån något tips?

 

 

Jag brukar använda Candybar. :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

men när jag försöker blir de bara en vit eller svart bakgrund bakom ikonen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar använda Candybar. :borstatanderna:

Det är möjligt att dom har ändrat på CandyBar, men förrut kompade inte det programmet med Shapeshifter.

Jag fick byta iconer först med CandyBar och sedan installera Shapeshifter och fixa teman.

 

Vad jag har förstått finns det vissa iconer du måste ha ett program typ CandyBar för att ändra på. Sådanna som tex Finder, papperskorgen och några till tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder programmet "Folder Icon Maker" Där kan man ändra system iconer genom att ange det som default.

 

Med Vänlig Hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är ikonerna sparade i rätt format? de måste vara sparade i ett format som stöder transparens för att de ska kunna innehålla transparens. annars kommer "bakgrunden" automatiskt ersättas med en defaultfärg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...