Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Trådlös uppkoppling! lösenord fel?


mommo

Rekommendera Poster

hej!

 

jag har en iMac och en MacBook (ny inköpt) och så har jag en Netgear MR814v2 router.

varje gång jag försöker koppla en av datorerna till det trådlösa nätet så frågar den efter lösenordet för nätverket.

Jag skriver in det...men jag får ett fel meddelande som säger att det inte gick att koppla upp.

jag har försökt att byta lösenord men det funkar inte heller med det nya lösenordet. Men det funkar hur bra som helst med PC.

 

Vad gör jag för fel, och vad är det jag inte vet?

 

tack för all hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken typ av kryptering kör du, och hur skriver du in lösenordet? Lösenord kan skrivas in som text (ASCII) eller som hex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej!

 

jag har en iMac och en MacBook (ny inköpt) och så har jag en Netgear MR814v2 router.

varje gång jag försöker koppla en av datorerna till det trådlösa nätet så frågar den efter lösenordet för nätverket.

Jag skriver in det...men jag får ett fel meddelande som säger att det inte gick att koppla upp.

jag har försökt att byta lösenord men det funkar inte heller med det nya lösenordet. Men det funkar hur bra som helst med PC.

 

Vad gör jag för fel, och vad är det jag inte vet?

 

tack för all hjälp!

 

Prova att sätta ett $ (dollartecken) framför ditt lösenord när du skriver in det.

 

Eller prova att uppdatera routern till senaste firmwaren, hade ett sånt problem med en netgear router och en macbook, men efter uppdatering av routern som hade 5 år gammal firmware ! :chockadskeptisk: , så funkade det till slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en kompis som hade problem att koppla upp sig för att han hade åäö i lösenordet till routern...när han bytte ut det funkade allt fint. Kan det vara så för dig med?

 

Välkommen till forumet förresten :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att sätta ett $ (dollartecken) framför ditt lösenord när du skriver in det.

Bara om man skriver in lösenordet som hex, inte är man skriver inte det som vanlig text.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...