Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur stänga av Adobe Updater?


Danne Vendel

Rekommendera Poster

Har CS3 (Creative Suite). En gång om dagen startar nåt som heter Adobe Updater och ringer hem. Jag får spader på den där snart, men hittar inget ställe att stänga avskiten.

 

Har inget i login items. Har slängt ut mappen "Updater5" i Library/Application Support/Adobe men det skapas en ny nästa gång den vill kontakta Adobe ändå.

 

Har letat på webben och på Adobe uan att hitta hjälp. Har också kollat igenom programmen men inte hittat nån knapp.

 

Någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, det finns väl bara en anleding till att du inte vill att CS ska ringa hem, eller hur... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat menyn "Updates" under "Help" i tex Photoshop?

"Updates" är utgråad i de flesta programmen som ingår i CS. Men i somliga går den att aktivera. Men det enda som händer är att man startar Updatern som kopplar upp sig omgående.

 

Man jag hittade till slut mappen Applications/Utilities/Adobe Utilities/Adobe Updater5, har slängt ut den till skrivbordet och zippat den. Får se vad som händer.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, det finns väl bara en anleding till att du inte vill att CS ska ringa hem, eller hur... :whistling:

Briljant inlägg. Inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt Adobe Updater söka klart efter uppdateringar, då kommer en blåmarkerad text "Inställningar" fram, klicka på den och välj bort "Sök automatiskt...".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Danne Vendel
Låt Adobe Updater söka klart efter uppdateringar, då kommer en blåmarkerad text "Inställningar" fram, klicka på den och välj bort "Sök automatiskt...".

Jo, det borde ju det. Funkade dock inte hos mig. Men nu verkar problemet vara löst.... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Danne Vendel
hur gjorde du?

Som jag skrev i tidigare inlägg:

...jag hittade till slut mappen Applications/Utilities/Adobe Utilities/Adobe Updater5, har slängt ut den till skrivbordet och zippat den. Får se vad som händer.....

I vart fall har inget hänt hittils...peppar, peppar....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...
Som jag skrev i tidigare inlägg:

 

I vart fall har inget hänt hittils...peppar, peppar....

 

 

Hej

 

Har samma problem. Funkade det i långa loppet? Jag kör CS4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...