Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan man använda iSight till messenger:mac?


ängeln

Rekommendera Poster

Är helt grön och inte speciellt datorkunnig. Köpte en Macbook förra veckan och installerade messenger:mac. Men kan inte få igång kameran till den. Går det och hur gör man isåfall? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går inte än så länge. Kommer väl förr eller senare.

 

Finns andra program som fixar det, men det vet jag inte så mycket om.

 

Lycka till :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

iSighten stöder förutom iChat

 

AIM Express

aMSN

Mercury Messenger

Skype

 

 

Messenger:Mac är Microsofts Mac-version av Windows Live Mesenger och enligt mig den mest stabila msn-klienten. Tyvärr ligger den långt efter sin Windows-motsvarighet.

 

Vill du köra riktigt bra cam2cam så är det antigen Skype eller installera Windows som gäller

 

aMSN är väldigt buggigt, även om Mercury funkar bra med just camen men bråkar om annat och dessutom har ett horibellt gränssnitt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har senaste versionen av Skype oxå, hur synkar jag iSight med den, hittar inget i menyerna. Ska testa aMSN med, tack för tipsen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skype är det absolut bästa mellan PC och MAC.

 

Videoinställningar hittar du under preferences, sedan klicka på video och där välja Isight som kamera.

Eller har du ingen inbyggd?

 

/Nicklas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Jag har senaste versionen av Skype oxå, hur synkar jag iSight med den, hittar inget i menyerna. Ska testa aMSN med, tack för tipsen!

 

Du behöver inte cynka Isight med skype,,,det fixar den själv. Den gjorde det för mig.

 

 

Edit: Hade du Imac? i såfall vet jag inte...själv har jag MB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...