Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbooken startar inte efter firmwire uppdatering :/


henrik.j

Rekommendera Poster

att springa runt den heta gröten och snacka skit om mac för att sen krypa fram med att man självt gjort fel är inte shysst mot mac på något sätt!

 

Inte schysst mot Mac? :blink: Det är ju bara en dator vi talar om här, inte en människa med tankar och känslor. Dessutom kan jag inte få det till att någon har "snackat skit" om Mac i den här tråden. Om du får trådskaparens problembeskrivning till något negativt om Apple eller varumärket Macintosh så bör du nog avstå från att göra inlägg i tråden. Iallafall inlägg av det slaget. :superirriterad:

 

Sedan instämmer jag faktiskt inte alls med din poäng. Trådar som denna är riktigt bra - nu kan ju andra dra lärdom av problemet och varför det är viktigt att sladden sitter i (för jag tolkar det om att sladden åkte ur efter att uppdateringen hade börjat?).

 

Nu åter till ämnet... ^_^

 

henrik.j: Om du har försökt med allt som nämnts i denna tråd utan resultat tror jag det är bäst att du kontaktar Apple. En sista grej du skulle kunna göra innan du ringer är att söka på Apples diskussionsforum efter ditt problem. Du är säkert inte den första personen i denna situation, så det kanske finns dokumenterad information om någon som löst problemet. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag skulle göra först, om du inte redan har en back-up,

är att starta upp Macen i firewireläge på en annan Mac och

om det går föra över det som är viktigt,

utifall du får en HD crash av allt detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sladden ska väll vara ansluten HELA tiden.......kortat.....vi försöka hjälpa dig på bästa sätt istället.

 

Jag håller med Richard1234 att det finns nått i det du säger

och jag tycker också att du är lite väl hård mot killen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sladden ska väll vara ansluten HELA tiden. Tycker det är tråkigt att det skapas sådana här trådar då man kan få för sig att det är något fel på de updateringar mac levererar då det istället är handhavandefel!

 

"Trådens namn skall istället vara, jag följde inte instruktioner för hur man skall updatera EFI och nu fungerar det inte, hur går man tillväga för att lösa det fel jag gjort!"

 

att springa runt den heta gröten och snacka skit om mac för att sen krypa fram med att man självt gjort fel är inte shysst mot mac på något sätt!

 

Håll rena kort från början så ska vi försöka hjälpa dig på bästa sätt istället.

 

 

 

Men svara inte då och låt oss som gärna hjälper hjälpa. Tråden ligger under nybörjardelen och alla gör fel som nybörjare, jag gjorde hur många som helst och fick hjälp här att lösa dom. Tillför något eller skit i att skriva!

När snacka någon skit om Mac? Har kollat igenom tråden och det enda jag kan se är svar på lösningar osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag skulle göra först, om du inte redan har en back-up,

är att starta upp Macen i firewireläge på en annan Mac och

om det går föra över det som är viktigt,

utifall du får en HD crash av allt detta.

Tyvärr kommer man inte så långt att den ens startar. Datorn startar men när den ska börja med hårdvarukontrollen stoppas processen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...