Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Starcraft 2 och nuvarande Macbook...


Bzzz

Rekommendera Poster

Tjena!

 

Jag är en av dem som tänkt köpa en Macbook när leopard släpps i oktober. Är sen länge ett stort fan av Starcraft och nu när 2:an är på gång hade det varit kul om ens splitternya dator skulle klara köra det? Ni som har testat spela på era Macbooks och sett gameplay-filmerna på starcraft2.com, skulle ni gissa på att macen klarar grafiken?

 

Att kunna köra SC2 och Guitar Hero när det kommer skulle verkligen göra datorn komplett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog inte tippa på att SC2 kommer flyta på något vidare bra på en Macbook, men det är bara en gissning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är också ett oerhört fan av starcraft och har en macbook

Sannningen är att ingen vet, kanske med tanke på hur bra Blizzard är att koda sina spel, men antagligen inte. vi får se helt enkelt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis som dig så har jag macbook o älskar starcraft serien så jag hoppas den går att spela på MB.

Men jag tror kanske en nyare macbook får X3000 grafikkretsen ist, det skulle ju vara bra för starcraft2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

En uppgraderad Macbook, som är vär att kallas uppgradering, får med all säkerhet GMA X3100 som ingår i Santa Rosa-plattformen.

 

Finns det andra spel som använder samma grafikmotor som Starcraft II kommer göra, alltså Havok Physics? Och vad är kraven för ett sådant spel?

 

Starcrat 2 kommer bli grymt i vilket fall. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äre inte en nyutvecklad motor eller ? jag vet inte..... hum. Men typ andra spel som WoW från blizzard har jag sett massa youtube videos på att dom fungerar ju rätt bra på dagens macbook!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Tror inte den är helt ny. Står lite om det här:

http://en.wikipedia.org/wiki/Havok_%28software%29

 

Man kan läsa lite på Starcraft 2-sidan på wikipedia. Verkar som om det kanske blir ett visst krav på Direct X 10 och då ska det till GMA X3100, men det står inte vilken version av OpenGL man ska ha på Mac-sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en HP Compaq 6720s just nu. Den ska ha X3100 och jag tror inte det är mycket bättre än det 950 som sitter i dem nu. Jag testade Fifa 08 och det var ingen höjdare :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appropå starcraft 2 till mac, så har jag köpt tre olika och alla har det varit fel på.. När man trycker på "Install", så tror den att man trycker på en annan fil som måste vara installerad för att kunna köras. Hemskt störande, särskilt med tanke på att jag verkligen gillar starcraft!

 

Megastore had einte lust att hjälpa till särskilt mycket. Blizzard går inte att få tag på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Men inte finns Starcraft 2 ute än?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appropå starcraft 2 till mac, så har jag köpt tre olika och alla har det varit fel på.. När man trycker på "Install", så tror den att man trycker på en annan fil som måste vara installerad för att kunna köras. Hemskt störande, särskilt med tanke på att jag verkligen gillar starcraft!

 

Megastore had einte lust att hjälpa till särskilt mycket. Blizzard går inte att få tag på.

 

 

Har du installerat Mac OS X-patcherna?

 

MvH,

Katana

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...