Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Måste jag ha .mac för att synka mina två macar?


Vinthund

Rekommendera Poster

Jag ber om ursäkt om frågan har varit uppe tidigare. Men iallafall: Jag har sedan en tid en macbook hemma och ska nu få en imac till jobbet. Eftersom jag tycker att kalenderfunktionen är fantastisk så vill jag ju gärna att ical enkelt ska kunna uppdateras i den ena datorn om jag har gjort någon ändring i ical på den andra.

 

Är .mac ett måste eller finns det andra vägar att gå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du går till Versiontracker.com och söker på sync så hittar du säkert något gratisprogram

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan också använda Spanning Sync, synka Google kalender m Ical på en dator och sen synka den andra datorn, man använder google som mellanhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar!

 

Om jag väljer att publicera min iCal, kan jag begränsa vilka som ska ha rätt att läsa den? Inte för att jag tror att världen är intresserad av mina eventuella hemligheter, men ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varning för Spanning Sync - den använder egen mellanserver och ställer dessutom till det på din burk (och kalenderdatabasen).

Vi ll du synka din kalender mot Gcal så är det bara gSync som gäller idag. gSync synkar direkt mot Gcal och lmellanlagrar alltså ingenting på server där man måste betala årsavgift (Spanning Sync). gSync betalar man en gång - för programmet (ett par hundringar tror jag det var) och sen ere bara å köra.

 

Alla som ska se din kalender med rättigheter måste dock ha konto hos Gcal. Jag har själv hoppat av Google-spöket och köpte .Mac för ett tag sedan. Deras kalendrar och funktioner är vackrare dessuton :-) - så klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar!

 

Om jag väljer att publicera min iCal, kan jag begränsa vilka som ska ha rätt att läsa den? Inte för att jag tror att världen är intresserad av mina eventuella hemligheter, men ändå.

 

Synkar du enligt min lösning, kommer bara de som kan ditt användarnamn och lösenord åt att prenumerera på din kalender. För övrigt sker kommunikationen krypterat oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rättelse till inlägget ovan:

iCal klarar visst inte synka över https, så man blir tvungen att synka över http..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag siter med två burkar, en stationär och en bärbar.

 

Huvudburken är den stationära som är kraftfullare större minnesutrymme etc.

Bär bara har ja med mig på fälte och laddar med de program som är behövligt för tillfället.

 

Problemer är att jag lägger in adressuppgifter , iCal, hämtar, skriver mejl, allt detta skulle jag vilja ha syncat mellan de två brukarna utan .Mac - enkelt via mitt eget nätverk.

 

Det finns ingen plugin till iSync?

 

Hämtade mejl funkar bra, men de jag skriver och skickar ligger bara lokalt på burken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...