Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilken firmwire ligger i nytillverkade?


FredrikBergstrom

Rekommendera Poster

FredrikBergstrom

Är det någon som vet vilken firmwire som ligger i de iPhones som tillverkas nu och alltså snart säljs i butikerna? Spekulationer leder inte till något när det gäller det här, så är det någon som med säkerhet kan säga hur det är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det tar ett par månader innan den nya firmwire ligger i mobilen.

Men den lär snart vara knäckt ändå :)

 

MVH Patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det tar ett par månader innan den nya firmwire ligger i mobilen.

Men den lär snart vara knäckt ändå :)

 

MVH Patrik

 

Det stämmer inte - telefoner med 1.1.1 började levereras i onsdags redan! Finns flera på 99mac som redan råkat köpa 1.1.1 telefoner i t ex New York.

 

Läs mer om vilka serienummer som har 1.1.1 här:

http://www.ifun.se/iphone-tillverkade-v39-...r-111-firmware/

 

Jag skulle inte sätta pengar på att dom knäcker 1.1.1 firmware innan helgen är över. Tydligen har Apple täckt igen hålet i baseband-chippet så att det inte längre går att köra buffer overflow. Så det kan ta lite tid... http://www.ifun.se/det-gar-inte-att-nedgra...n-111-till-102/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Juuust typisk, Beställde en iPhone via apple store på internet som de skickade till minmompis i usa onsdag morgon lokal tid i usa.....kommer med min tura säkert vara nya programvaran....bläää

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom

Kolla här...

 

Jag låste upp 6 telefoner med 39 i serienummret i fredags, de var köpte i onsdags. Hade ytterligare 2 st med 39 i serienummret, men de hade 1.1.1 och var köpta samtidigt som de andra på Fifth Avenue, NY.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla här...

 

Jag låste upp 6 telefoner med 39 i serienummret i fredags, de var köpte i onsdags. Hade ytterligare 2 st med 39 i serienummret, men de hade 1.1.1 och var köpta samtidigt som de andra på Fifth Avenue, NY.

 

Så du kan bekräfta att vissa 39:or faktiskt är 1.02? Jättebra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom
Så du kan bekräfta att vissa 39:or faktiskt är 1.02? Jättebra!

 

 

Ja det kan jag, 39or är både 1.0.2 och 1.1.1 dock, det var då övergången var...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...