Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

DVD/CD till iso


iMarc

Rekommendera Poster

Glöm inte att om det handlar om en "köpe-dvd" så måste den troligen dekrypteras innan du kan kopiera den till en iso-fil.

Nej jag vill göra backuper på mina XBOX-DVD, verkar inte som om det funkar med skivverktyg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett Mac verktyg till det vet jag (jag har fattat att man måste kunna kontrollera vart layer-braket hamnar)...just google it!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett Mac verktyg till det vet jag (jag har fattat att man måste kunna kontrollera vart layer-braket hamnar)...just google it!!

Googlar men finner inget, fortsätter googla...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag vill göra backuper på mina XBOX-DVD, verkar inte som om det funkar med skivverktyg.

 

 

Nej, det fungerar inte. Du måste koppla Xboxen till datorn och skapa en iso av skivan när den ligger i Xboxen. Sedan måste du modda Xboxens bios innan du kan använda brända skivor på den. I stora drag måste man modda bios, installera ett progg på Xboxen, dra ned spelet p Xboxens hårddisk och sen skicka över spelet över Ethernet till datorn, där det kan brännas.

 

Egentligen inget olagligt om du bara spelar dina egna spel och ger fasiken i att ladda ned andras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...