Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple har gjort fel?


FireAs

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag skulle installera x11 ( pga openoffice kräver det). Det stod att man skulle ta in install cd 1 och välja optional någotning... men jag har inget av dessa.. undrar hur jag ska installera x11 om jag inte hottar det på cd skivan.

 

Dessutom märkte jag att jag fått 2 st disk 1 o ingen disc 2.. det ska det inte vara, apple har packat fel?

 

Tack på Förhand

//

FireAs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då vänder du dig dit där du köpte datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för mig att det är så dumt att X11 ligger utanför det fönster som öppnas när man sätter i installations-CDn. man får alltså bläddra lite, eller byta till "listvy" för att se X11.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag skulle installera x11 ( pga openoffice kräver det). Det stod att man skulle ta in install cd 1 och välja optional någotning... men jag har inget av dessa.. undrar hur jag ska installera x11 om jag inte hottar det på cd skivan.

 

Dessutom märkte jag att jag fått 2 st disk 1 o ingen disc 2.. det ska det inte vara, apple har packat fel?

 

Tack på Förhand

//

FireAs

Givetvis ska det finnas en uppsättning av varje. Ingen är väl bekänt av dubletter. Jag föreslår samma som Pocahontas, vänd dig dit du köpte datorn.

 

Jag tycker oxå att du ska titta på NeoOffice som alternativ. Det är Macigare, dvs mer Mac-lika dialogrutor och du behöver inte fönsterhanteraren X11. NeoOffice finns på svenska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

saken är att jag vill ha ett program som har så smidigt equationprogram.. så jag kan skriva formler o rapporter i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då vänder du dig dit där du köpte datorn.

Dom har inte en hög med extraskivor hos återförsäljaren, du ska ringa Apple och uppge datorns serienummer. 0771-19 95 19.

 

Det ska vara två CD-skivor, och dom ska inte vara likadana. :)

 

Klart det kan hända, allt kan hända, men det är då verkligen inte vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

När du kör installationssekvensen från skivan (du måste starta från skivan) kommer du efter en kort bit till en ruta med en alternativ-knapp. Där kan du välja X11-paketet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...