Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför så lång levaranstid?


westen

Rekommendera Poster

Jag beställde en macbook och en ipod i tisdags (25:e) då det inte presenterades nån ny macbook på apple expo så då orkade jag inte vänta längre..

 

sen när jag då beställer ser jag att det tar 3 dagar för vissa produkter att bli klara för att skickas och det tänker jag att det inte är så mycket.. sen när jag får mailet med kvittot står det att produkerna ska skickas idag (28:e) men inte vara framme hos mig förens 9:e-10:e oktober?

 

vart skickas apples produkter ifrån och varför tar det så lång tid? jag trodde det bara skulle ta några dagar efter det att dom var klara för att skickas..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förut skickades de från Irland. Vet inte hur det är nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asien ifall de inte finns i europalagren som väl är holland och irland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macs skickas från Shanghai. Ska du ha något extra som mer RAM, HDD eller liknande så tror jag att det göra på beställning, dvs dom har inga liggande. Sen ska flyg bokas för den osv så tre dagar är nog rätt normalt.

 

Flyget flyger från Shanhai till Amsterdam där det sedan tar ett par dagar tills du har paketet vid dörren.

 

Apple tracking (om du inte redan sett det):

http://apecode.com/appletrack/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man har gravyr på ipoden tar det ju 3 dar för den att bli klar, men macbooken tog endast 24 h för mig. Jag beställde i torsdags, den skickas på måndag och det stod i mailet att den skulle komma på onsdagen. Men, på Apple Store --> Beställning/Spåra Paket står det Delivery: 1 oct (måndag) :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

joo jag vet att det tar längre tid med gravyr och sånt.. men det stod att den skulle skickas efter 3 dagar vilket var igår men sen att det var lite över 1½ vecka från att det skickas till att den leveras till mig, är inte det väldigt lång tid?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macs skickas från Shanghai. Ska du ha något extra som mer RAM, HDD eller liknande så tror jag att det göra på beställning, dvs dom har inga liggande. Sen ska flyg bokas för den osv så tre dagar är nog rätt normalt.

 

Flyget flyger från Shanhai till Amsterdam där det sedan tar ett par dagar tills du har paketet vid dörren.

 

Apple tracking (om du inte redan sett det):

http://apecode.com/appletrack/

 

Appletrackingen funkar inte alls för mig, kommer inte fram nån paketinfo iaf :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...