Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

exec


Olli Ojonen

Rekommendera Poster

Har sett dessa filer på många ställen. De går inte att öppna. Vad är de till för. Kan man radera dem.

 

 

 

Med Vänlig Hälsning

Olli

 

post-18112-1190948252.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en fil utan filtyp, och som har fel "inställningar" i Unixen. Mac OS X tror att det är en körbar (executable) shell-fil, trots att det inte är det. Macaroni är väl egentligen ett Mac OS X-program, men det är nog ingen idé att försöka återställa den. Släng den och ladda hem den igen istället, eftersom det förmodligen är mindre komplicerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer när du försöker öppna den då ?

 

Jag hade tänkt att säga att det ÄR en körbar fil, som har hamnat på avigvägar eller blivit över från ett avinstallerat program.

 

Men Mizhou framstår som en rätt kompetent kille av vad jag sett tidigare så jag kan säkert ha fel..

 

Kan man bara ladda hem eller installera om programmet (vilket väl iofs inte alltid är det roligaste när det gäller vissa program) så är det ju inga problem, släng och installera om, är det den körbara filen som ska ligga i Macaroni.app mappen och man inte har möjlighet att installera om är det inte så kul..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macaroni ligger i systeminställningar och den ser ut att funka.

 

 

 

Filen exec ligger i mappen startupp items. Frågan kvarstår, kan jag slänga den? Vad händer då med programmet Macaroni.

 

Med Vänlig Hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den ska ligga där..varför rotar du inne i Biblioteket ? ;)

post-113-1190984808.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den ska ligga där..varför rotar du inne i Biblioteket ? ;)

post-113-1190984808.jpg

 

Tack Poca.

 

Tittade lite på startup items, då jag fick se exec-filen och blev nyfiken på vad det var. :rolleyes:

 

Med Vänlig Hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...