Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

AirPort Extreme tappar nätverket


masso

Rekommendera Poster

Hejsan

 

Jag har börjat få ett väldigt tråkigt problem.

 

Jag kör idag en AirPortExtreme som main router (kör in internet på den och delar en hårddisk på den). Sen har jag en AirPort Express som står som "slav" router som bara aggerar iTunes högtalare.

 

Min kära AirPortExtreme behagar att släppa nätverket rätt ofta nu för tiden. Några gånger om dagen.

Det upptäcker jag mest genom att rutan att jag tappar den disk som är kopplad i nätverket.

Har ni några bra tips?

 

(och ja, jag har installerat senaste updaten till AirPort Extremen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dåligt med Nätverksvetare här :D

 

Jag gick tillbaka till förra firmwaren (dvs inte den senaste) och då funkade det fint igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problem med min airport. Tappar kontakten rätt som det är. Störigt om man som jag har apple tv och streamar direkt från itunes biblioteket. Just nu så är det dock inget större störningsmoment men om man tex sitter o spelar spel på internet o uppkopplingen bryts...inte direkt någon höjdare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om routern står ovanpå bredbandsmodemet eller tvärtom, så ställ dem bredvid varandra istället. Ett vanligt fel till att en router lägger av är att den blir för varm. Det bör vara ordentlig luftcirkulation runt om den, så lägg inte heller en bunt papper eller så på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...