Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Gör som Claes, bör röd tröja i morgon fredag


Pocahontas

Rekommendera Poster

  • Svars 103
  • Created
  • Senaste svar

Jag har ingen röd tröja, så jag får väl stödja dem igenom att tänka på de iallafall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan vi inte göra en tråd där man kan skriva BARA sitt namn, alltså man börjar inte prata om annat och så, för att stödja dem på ett sätt här på forumet? hur låter den ideen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

julle_ironrose

Går ALLTID klädd i svart så fort jag går ut, men imorgon tar jag på mig en röd tröja...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tog på mig en röd t-shirt idag utan att ens veta om att jag gjorde ett statement.

ibland prickar man rätt i garderoben ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skit också, läste detta i CS på vägen in till stan :( Annars hade jag också gjort det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det vore MYCKET effektivare om vi alla bojkottade kinesiska varor, ska jag gör alla fall, vill inte köpa nåt som har oskyldiga munkars blod på sig. Kina har stött Burmas ledning i åratal och är deras största handelspartner och vägrar genom veto alla FNs åtgärder och verkar stödja Burmas genomkorrupta ledning i detta. Så ogillar vi blodbadet på munkar och civilbefolkning och tyranni så köp inte kläder, leksaker el elektronik från Kina. Money talks och är väl det enda som pratar vet ni ju, det enda som skulle få Kina att ändra sig om pengarna slutar komma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt just och tänkte samma tankar Jochum efter att ha sett mordet på den japanske fotografen Kenji Nagai Det är bojkott som är det effektivaste vapnet, men det tror jag inte att världen (USA) tar till.

 

Även Ryssland motsätter sig sanktioner, och inte en fan slutar köpa rysk olja och gas

 

Sveriges regering borde gå ut med att vi bojkottar OS i Kina, sam uppmana andra länder att göra detsamma

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hänger inte med så bra men Ryssarna stödjer väl alla fall inte Burmas ledning på samma uttalade sätt som Kina? Vad jag förstått så är Kina Burmas lednings största vän och handelspartner. Ryssarna är bara lite motvals som vanligt.

 

 

OS-bojkott naturligtvis men det ligger ju i framtiden, vi behöver sätta press fr o m idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det vore MYCKET effektivare om vi alla bojkottade kinesiska varor, ska jag gör alla fall, vill inte köpa nåt som har oskyldiga munkars blod på sig. Kina har stött Burmas ledning i åratal och är deras största handelspartner och vägrar genom veto alla FNs åtgärder och verkar stödja Burmas genomkorrupta ledning i detta. Så ogillar vi blodbadet på munkar och civilbefolkning och tyranni så köp inte kläder, leksaker el elektronik från Kina. Money talks och är väl det enda som pratar vet ni ju, det enda som skulle få Kina att ändra sig om pengarna slutar komma.

 

Hur i hela friden ska du bära dig åt? Var är Apples alla pinaler tillverkade? Skor? Kläder? Verktyg? Elektronik? Leksaker? Jag kommer definitivt att bojkotta alla varor som kommer från Burma.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo Ryssland lade in sitt veto mot sanktioner, ska se om jag hittar den artikeln...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur i hela friden ska du bära dig åt? Var är Apples alla pinaler tillverkade? Skor? Kläder? Verktyg? Elektronik? Leksaker?

Det är väl lätt att sluta köpa kinesiska leksaker, ungarna (om man har några) kan få leka med de leksaker de har.

Skor, kläder kan man köpa som är tillverkade i Indien t ex.

Tänkte faktiskt fråga om Apples grejer, är alla datorerna tillverkade i Kina verkligen? (tur man hann köpa sin mini innan...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl lätt att sluta köpa kinesiska leksaker, ungarna (om man har några) kan få leka med de leksaker de har.

Skor, kläder kan man köpa som är tillverkade i Indien t ex.

Tänkte faktiskt fråga om Apples grejer, är alla datorerna tillverkade i Kina verkligen? (tur man hann köpa sin mini innan...)

 

Nu är det ju så att sk västerländska kvalitetsmärken är tillverkas i Kina. Det komplicerar ju saken lite. Går jag in på Clas Ohlsson/Rusta/ÖB/Jula/you name it så kan jag ju räkna med att det mesta kommer från kina. När frankrike smällde av sin sista a-bomb i söderhavet blev det en folkstorm i ett vattenglas. En sådan liten ekonomi skrapades bara på ytan. Hur mycket jag än vill kommer jag inte åt kina................

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart att det går om vi är många. Effektivare än att bära röda tröjor alla fall. Men en å var får bestämma själv vilket samvete de orkar mäkta med, jag köper inga uppenbart blodbesudlade saker alla fall om jag kan undvika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bli lite svårt förstås, kollade på grejerna jag har framför mig på bordet bara, möss-Kina, ritbräda-Kina, minneskort och batterier t kameran-Kina, bara mobilen och skärm som är gjord nån annanstans, datorn vet jag ännu inte. Hur som helst, inköpsstopp här alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Jag har idag på mig en röd Ferrari-tshirt. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...