Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tidsfel iCal <->Sony Ericsson


henrikg82

Rekommendera Poster

Jag får ett fel på 2 timmar när jag synkar kalendern mellan iCal och Sony Ericsson K800i. Det spelar ingen roll om jag skrivit in det i telefonen eller datorn. Har jag en aktivitet inlagt 08:00 i iCal står det att det börjar 06:00 i tlefonen.

 

Vad kan detta bero på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alexander_lundberg

Jag ska verkligen inte säga att jag kan lösa ditt problem men skulle det inte kunna vara så att du har olika tidzoner inställda på iCal och din telefon? Typ att telefonen står på Englandstid och datorn på finsk. äh, dålig liknelse men du fattar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och flera andra har haft detta problem. Vad jag gjorde var att jag investerade i en plugin för iSync från Feisar... du kan också kolla denna plug...

 

Detta hjälpte mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och flera andra har haft detta problem. Vad jag gjorde var att jag investerade i en plugin för iSync från Feisar... du kan också kolla denna plug...

 

Detta hjälpte mig.

Detta var nytt för mig. Hjälpte det verkligen. Jag fick aldrig ordning på min gamla K700i annat genom att ställa in tidzonen på datorn till Ndjamena - Tchad eftersom de inte har sommar/vintertid där och avaktivera tidzon och sommartid på mobilen. Då funkade.

Om det stämmer som du skriver fattar jag inte att SE och Apple inte kan fixa det!!! :angry2:

 

Samma fel får jag på den nya P1i om jag försöker använda iSync.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade det problemet också innan jag fick rätt på inställningarna på min SE. Nu fungerar det fint.

Tidszon: GMT+1

"Sommartid"

Aut tidzon: av

hmm.. det var kanske nått annat också.. ska fundera lite..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Sitter just med samma problem med SE W710 och Entourage. Har provat alla ovanstående åtgärder men inte lyckats få synkning av tid att klara hoppet mellan sommar/vintertid. Förefaller som det är entourage snarare än SE som inte kan hantera sommar/vintertid. Dvs när jag lägger in aktivitet i kalendern antingen på dator eller SE efter vintertidens införande så blir det en timme fel. Har någon en lösning blir jag glad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...