Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa ny skrivare - hjälp


spuun

Rekommendera Poster

Har tänkt köpa en ny skrivare. Då jag i princip bara kommer skriva ut text och liknande skolarbetsrelaterat (pdf, ppt, doc) har jag tänkt köpa en svartvit laserskrivare. Gärna billig, men lite kvalité får det vara, så det måste inte vara billigaste modellen.

 

Mitt största problem är att jag inte vet vad jag vågar köpa som kommer fungera med min PowerBook (OS X så klart) och tjejens LG (Vista). Jag vill få skrivaren på nätverket.

 

Jag har väl där tre val:

  • Direkt på nätverket
  • På min server (PowerMac med OS X server, ingen USB 2.0)
  • På min airport express

Hur den ansluts till nätverket kvittar, så länge båda datorerna (PBn och LGn) kan skriva ut på den utan några problem.

 

Hjälp? B]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satsa på en ethernet med kabel. Tror Samsung har någon schysst, kompakt och billig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att jag kan något om skrivare, men Samsung? Aldrig ens hört att de tillverkar skrivare? :c

Trodde HP och Canon var bra grejer iaf?

 

Jag vill som sagt ha en billig (eller ja, "featurelös" => billigare. Inte billigare på allt för mkt kvalitétskostnad). 1000-1500 kr-klassen har jag väl tänkt.

 

Hur är det med Lexmark? Tittade på spec. på en förut som verkade okej. Men jag vågar inte lita på att den kommer fungera i nätverket med både OS X och Windows, utan att någon kan verifiera det :c

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...