Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bättre uppdatera steg för steg?


grinder

Rekommendera Poster

Hej, jag vill minnas att poca i ett inlägg refererade till en sida som visade på att det vore bättre att ladda hem uppdateringarna, som föreslås när en kör programuppdateringsprogrammet, och sedan installera dem en och en, i stället för att låta programmet installera dem automatiskt. Jag kommer inte ihåg vad sidan hette..

Hm, iaf, till min fråga: jag har precis installerat om det os som följde med skivorna till min dator och det är av modellnummer: 10.4.2, jag hade ju tänkt uppdatera men så slogs jag av min vaga minnesbild av att ha sett poca referera till just liknande tematik och undrar således om det är :ph34r: "bättre" :ph34r: att göra min uppdatering till 10.4.10 på det sättet (ergo: 10.4.3 -> 10.4.4, 10.4.4 -> 10.4.5, 10.4.5 -> 10.4.6 osv.) än att bara mangla på med combouppdateringen ch snabbt och enkelt få det överstått.

 

Finns det förresten något försvar för att inte alltid uppdatera till senaste versionen av ett specifikt os?

Jag är egentligen inte särskilt hemma på os 10 överhuvud utan har kört mest os 9. Exempelvis har jag på min ibook nöjt mig med att ha installerat 9.1, för att jag upplevde det stabilare än senare uppdateringar. Har väl installerat om os:et på den ibooken cirkus 10 gånger på drygt 3år... Således undrar jag om det finns något försvar för att inte installera senaste uppdateringen av operativsystemet (förutom då att en kanske inte kan använda senaste eller kanske tom. enda versionen av vissa apps).

 

Tusen tack för alla svar! Hoppas jag inte rör upp i grytan nu; frågeställningen har kanske dryftats tidigare, men jag kunde iaf inte finna ngt!

:jultomte:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktum är att det ofta är bättre att köra Kombouppdateringen i stället för att köra stegvis. Har själv haft något skumt fel, där kombouppdateringen fixade det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad skulle det finnas för argument att inte göra som Mac OS X föreslår, det vill säga att indstallera de uppdateringar som finns i lista. Har inte på alla månader jag kört Mac haft det minsta problem med detta.

:D:D:D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...