Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med micken?


Riskok

Rekommendera Poster

När jag ringer eller någon ringer mig så hör dom inte vad jag säger.

Någon som haft samma problem?

 

Har ett 3G simkort i som självklart kör 2G.

 

MVH Patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har samma problem. När folk ringer till mig så funkar allt som det ska.

När jag ringer ut (alltså) till andra så slår inte micken på. Löst det med att trycka på

speaker knappen och sen tillbaka.. då går den på. men måste hitta en lösning på problemet för så orkar man ju inte hålla på. hör av dig om du kommer på hur man löser problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter jättekonstigt. Berätta gärna hur ni låst upp era telefoner (iUnlock / AnySIM) och vilken firmware ni kör (och vilken telefonen levererades med).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter jättekonstigt. Berätta gärna hur ni låst upp era telefoner (iUnlock / AnySIM) och vilken firmware ni kör (och vilken telefonen levererades med).

 

Tydligen ett mer vanligt problem, min polare har exakt detta problem och letar febrilt efter en lösning!

Vad jag vet har han följt Hackintosh guiden!

 

Jag hoppas att jag slipper detta problem då det inte verkar så vanligt, för lösningen verkar vara långt borta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska akta sig för apples första ex av nya varor;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska akta sig för apples första ex av nya varor;)

 

Sen är det farligt att hänga upp och ner för länge också,

även om man är en aldrig så liten avatar. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen ett mer vanligt problem, min polare har exakt detta problem och letar febrilt efter en lösning!

Vad jag vet har han följt Hackintosh guiden!

 

Jag hoppas att jag slipper detta problem då det inte verkar så vanligt, för lösningen verkar vara långt borta!

 

Samma problem om ni återställer telefonerna till 1.02 och gör om upplåsningen med t ex iUnlock?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i en telefon som iPhone som ju är 50/50 mjukvara/hårdvara (typ) så känns det konstigt att skylla fel i upplåsta telefoner på Apple....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i en telefon som iPhone som ju är 50/50 mjukvara/hårdvara (typ) så känns det konstigt att skylla fel i upplåsta telefoner på Apple....

 

 

Vem skyller på Apple tycker du? :)

 

Att man vill hacka en iphone är ju inte så konstigt! Eftersom man vill ju ha den så fort man bara kan ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte prövat att göra om allt. Än.. tänkte om det var en enkel bugg.

som ngt .app skulle kunna lösa.

 

Varje gång jag ringer ut så måste jag alltså klicka på speaker och sen tillbaka igen så funkar det.

 

Program version nu: 1.0.2

unlock v.

sim: Telenor Business

köpt : nyss

:stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikBergstrom

Testa att kopiera in MobilePhone.app till din telefon och ersätt den som ligger där (ligger i Applications). Jag zippade min, klicka här för att hämta den. Jag har översatt den till svenska, så vill du absolut inte ha det så får du be någon annan :) Eller så kan du ersätta English.lproj som ligger i MobilePhone.app med den egen English.lproj..

 

Ingen aning om det fungerar, men kan ju vara värt ett försök.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade du samma problem innan som oss övriga Fredrik?

och att det hjälpte med att skriva över den med Mobilephone.app som du länkar till el?

 

Någon annan som testat denna lössning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Alla ni som har haft problem med micken när man ringer upp har ni fått iphonen att fungera el ni har lagt den på hyllan??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey! Efter mycket om och men har ju nu äntligen fått rätt på allt!! Till alla er som har problem med Micken och mottagende av sms kör följande guide:

 

1. Använd Ibrickr för att installera Mobile Terminal.

2. Använd Ibrickr för att ladda in ICE03.14.08_G.eep & bbupdater i mappen /usr/bin/.

3. Starta Mobile terminal och skriv in följande:

cd /usr/bin/ tryck sedan på Return knappen

launchctl unload /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.CommCenter.plist (return, ljudet försvinner)

bbupdater -e ICE03.14.08_G.eep (return)

launchctl load -w /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.CommCenter.plist

 

OBS!!! var noga med att skriva Stora OCH små bokstäver på rätt ställe.

sedan e det bara att starta om Iphonen och allt fungerar som det ska. Ingen ny upplåsning behövs göras.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har för mig att jag läste i nån tråd att den gemensamma nämnaren för detta problem är 3G-simkorten. Kan det stämma?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet ligger nog i telefonerna med ett visst serienr skulle jag tro som reagerar på detta vis när dem blir upplåsta. Har snackat med flera personer som kört med 3g sim med samma upplåsningsmetod utan några problem. Men nu har jag äntligen blivit av med det problemet så nu e jag glad och tänker inte gräva djupare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...