Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Falkenbergselever får varsin Macbook


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Andreas Leijon

I Falkenberg har man länge värnat datorkunskap hos kommunens skolbarn. I höst har ett nytt projekt vid namn En-till-en inletts som tar ambitionerna till en helt ny nivå. På Skogstorpsskolan och Söderskolan har samtliga elever från årskurs sju till nio utrustats med varsin Macbook. Läs hela nyheten på MacWorld.se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är själv *stolt* falkenbergare, och går i nian, dock inte på Skogstorp eller Söderskolan och det är en sak som irreterar mig som fan. I Falkenberg finns det fyra stycken 6-9 skolor. Jag tycker det är en jätte bra idé och det underlättar verkligen skolarbetet med varsinn Mac, men varför får bara två skolor det? Det är ju mina föräldrars skattepengar som används och då tycker jag det är riktigt orättvist att just dom två skolorna får, men inte våran. Sen är det ju inte hela världen, eftersom jag redan har en MacBook men jag tycker ändå att vår kommun kunde agerat bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att de kan införa det på Slöingeskolan (söder om FBG) med :innocent: Min dotter börjar 1:an nästa år och hon behöver verkligen en MacBook B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nämnt det i en annan tråd. En skola i Mönsterås gav alla elever en Macbook. Flera år sen dock, vet inte om det är så idag.

 

Med Vänlig Hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var på besök i skolan i Mönsterås precis när de börjat med Macar för kanske 9-10 år sedan, då jag kände rektorn där. Om jag minns rätt så var det inte dyrare för skolan då de slapp kostnader för datasalar och att de inte behövde köpa in lika många läroböcker då mycket litteratur var elektronisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...