Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpt iPhone hos säljare på eBay, skall jag begära pengarna tillbaka?


rjpa

Rekommendera Poster

Hej,

 

Köpte för ett par dagar sen en iPhone 8GB till 499 dollars på eBay med "Buy it Now" funktionen hos en säljare. Betalade genom PayPal, han skickade mej ett "invoice". Han var snabb på att svara att han hade fått pengarna. Nu två dagar efter har jag emellan skickat ett par mails till honom med olika förfrågningar. Men han har inte svarat på några utav dom. Han har en såkallad "Store" på eBay och ett gott omdömme (1200+) och är "PowerSeller".

 

Men jag går med den tanke att han har tatt pengarna utan att skicka telefonen :( Skall jag begära pengarna tillbaka genom PayPal, eller skall jag ge honom mera tid? Vad ville ni ha gjort?

 

- RJPA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt kan ju hända. Exempelvis kanske han/hon har slut på iPhones för tillfället och får 50 mail om dagen från sådana som du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ville ni ha gjort?

Vänta några dagar. Han kanske ska skicka 50 telefoner och det tar tid bara att packa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt kan ju hända. Exempelvis kanske han/hon har slut på iPhones för tillfället och får 50 mail om dagen från sådana som du.

 

Med tanke på din kommentar så kan man anta att du aldrig handlat på eBay!?

 

Tycker dock att två dagar inte indikerar något problem. Vänta lite till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på din kommentar så kan man anta att du aldrig handlat på eBay!?

 

Haha, jorå! Köper regelbundet! Har 100% feedback ;)

http://myworld.ebay.com/martin.bjornstrom

 

Jag menade bara att iPhones är sjukt heta just nu och jag misstänker att halva Europa sitter och betalar för telefoner i förskott. Bara för att man sätter ut en eBay annons betyder ju faktiskt inte att han redan har telefonerna....utan att "han kan fixa" ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte din kommentar "sådana som du" lät illa! Jag är känslig för sådant...

 

Imponerande med 100 % på så många affärer ;-)

Kan inte din firma börja sälja lite schyssta hårddiskkabinett till underpriser på Tradera eller eBay?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, jorå! Köper regelbundet! Har 100% feedback ;)

http://myworld.ebay.com/martin.bjornstrom

 

Jag menade bara att iPhones är sjukt heta just nu och jag misstänker att halva Europa sitter och betalar för telefoner i förskott. Bara för att man sätter ut en eBay annons betyder ju faktiskt inte att han redan har telefonerna....utan att "han kan fixa" ;)

 

Men är det inte "Blåa-Supran-bjornstrom" :)

 

Som sagt Ebay kan ta tid på sig ibland. Beställer en Ipod i Okotober för att ge bort den till syrran i julklapp. 21 december kom den.

 

MVH Patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men är det inte "Blåa-Supran-bjornstrom" :)

 

Som sagt Ebay kan ta tid på sig ibland. Beställer en Ipod i Okotober för att ge bort den till syrran i julklapp. 21 december kom den.

 

MVH Patrik

 

Haha, har vi ännu en Suprasnubbe här i forumet?

 

Det var några år sedan. Nu har jag ett litet grönt........SL-kort :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog inga probs. med den sålänge säljaren har positiv respons. Jag köpte min på ebay av en snubbe i ny och han skickade den dagen efter. Och så hade han ca 60st att skicka den dagen. Men det varierar säkert från person till person hur snabba och service-minded de är. Om du får för dig att dra tillbaka betalningen kan jag ju tipsa om usadirect2003 på ebay, honom köpte jag av. Mycket bra och snabb säljare. Det tog inte ens en vecka från köp tills jag hade den i handen. Hans/deras hemsida är www.usadirect2003.com om du är intresserad. Tack för ordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog inga probs. med den sålänge säljaren har positiv respons. Jag köpte min på ebay av en snubbe i ny och han skickade den dagen efter. Och så hade han ca 60st att skicka den dagen. Men det varierar säkert från person till person hur snabba och service-minded de är. Om du får för dig att dra tillbaka betalningen kan jag ju tipsa om usadirect2003 på ebay, honom köpte jag av. Mycket bra och snabb säljare. Det tog inte ens en vecka från köp tills jag hade den i handen. Hans/deras hemsida är www.usadirect2003.com om du är intresserad. Tack för ordet.

 

 

Är det möjligt att få tillbaka pengarna när man använder sej av PayPal?

Jag har inte mottagit telefonen ännu :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det möjligt att få tillbaka pengarna när man använder sej av PayPal?

Jag har inte mottagit telefonen ännu :(

 

men...det är väl det som är själva affärsidén med PayPal...pengarna hålls där tills grönt ljus från båda parter noterats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, du menar Payson.

 

 

 

Har du betalt via paypal har han fått dina pengar.

 

 

Jag skulle vänta tills måndag, sedan maila snubben. Låt han få 5 arbetsdagar på sig iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det möjligt att få tillbaka pengarna när man använder sej av PayPal?

Jag har inte mottagit telefonen ännu :(

Men SNÄLLA. Du köpte den från USA för bara ett par dagar sedan.

 

Vilken sorsts frakt kom ni överens om?

Vanlig post? Kan ta två månader.

Flygpost? Kan ta 2 veckor.

Eller kostade du på kurirpost (UPS, DHL etc)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
RJPA!

Hur går det? Har du fått din iPhone?

 

Köpte en iPhone här i från:

 

http://stores.ebay.com/IBUYCELLS

 

.. men har aldrig fått telefonen, killen har hårdnackat påstått att han skulle skicka den, så skickade han den inte mm. Nu har jag inte hört i från honom i över 7 dagar. Så en VARNING TILL ALLA: HANDLA ALDRIG MED DENNA SNUBBEN :( Beställde en hos: Americanshopper.dk til $484.00 inkl. AirMail, tog 4 dagar så hadde jag telefonen, så där är jag glad :)

 

- RJPA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte en iPhone här i från:

 

http://stores.ebay.com/IBUYCELLS

 

.. men har aldrig fått telefonen, killen har hårdnackat påstått att han skulle skicka den, så skickade han den inte mm. Nu har jag inte hört i från honom i över 7 dagar. Så en VARNING TILL ALLA: HANDLA ALDRIG MED DENNA SNUBBEN :( Beställde en hos: Americanshopper.dk til $484.00 inkl. AirMail, tog 4 dagar så hadde jag telefonen, så där är jag glad :)

 

- RJPA

 

Men jösses, har han nästan 2000 rekommendationer så är han väl ändå pålitlig, tar väl bara mer tid att skeppa till Sverige då han kanske tog billigaste alternativet etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jösses, har han nästan 2000 rekommendationer så är han väl ändå pålitlig, tar väl bara mer tid att skeppa till Sverige då han kanske tog billigaste alternativet etc.

 

Med tanke på att gått nästan (?) en hel månad så måste han ha skickat den med en liten indian i en kanot. T.o.m. "ground" från USA går ganska fort nu för tiden. DHL tar sällan mer än 2-3 dgr till Arlanda och sedan lika länge till för att komma ut i landet. Om de inte tappar bort paketet förstås...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, han svarar inte på mails. PayPal är efter honom osv. Nu hoppas jag bara

att jag kan få mina pengar tillbaks.

 

En VARNING för andra som vill köpa iPhone, ANVÄND INTE denna killen på eBay, full av lögner :(

 

Använd i stället: AmericanShopper.dk och fråga efter Annette. Dom skickar iPhone's till Danmark, Norge och Sverige för $484.00 inkl. försendelse (USPS Airmail, 4 dagars leverans till Danmark).

 

- RJPA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte varför man inte väntar med att köpa en iPhone tills de kommer till Sverige och då förmodligen med 3G? Men men, det är era val.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte varför man inte väntar med att köpa en iPhone tills de kommer till Sverige och då förmodligen med 3G? Men men, det är era val.

 

För att den förmodligen inte har 3G utan är samma modell som finns i Usa, Storbritannien och Frankrike.

Tror inte att våra påtryckningar här i lilla Sverige är nog för Apple att fixa det.

 

Är helnöjd med min "2G" Iphone som den är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd i stället: AmericanShopper.dk och fråga efter Annette. Dom skickar iPhone's till Danmark, Norge och Sverige för $484.00 inkl. försendelse (USPS Airmail, 4 dagars leverans till Danmark).

 

 

Riktigt fett tips - tack för det. Har redan beställt en därifrån och funkar det beställer jag några till - ingen i familjen kan leva utan en iPhone efter att ha hållt en i handen. Jag torskade oxå, trots att jag bara för nån månad sedan sa att jag aldrig skulle köpa en sån "löjlig" pryl. Jag gillar ju inte ens mobiltelefon och har inte ägt en privat på flera år... Men Apple är för j-vliga på att göra tråkiga grejer roliga... :propellerbaver: Men AmericanShopper verkar ju hur bra som helst och skitbilliga jämfört med alla importerade som florerar på Tradera och Blocket.

 

Som sagt, tack för det tipset... :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
som sagts tidigare, har ni som americanshopper.dk behövt betala svensk moms på telefonen?

 

Det undrar jag också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Ni som har använt AmericanShopper.dk har de funkat bra ?

vad kostade era Iphones därifrån ?

HUr lång tid tog det innan ni fick dem ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...