Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp med iWeb!


Sceef

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har bara lite frågor om iWeb, som jag börjat använda en del för privata hemsidor / bloggar men har lite frågor.

 

Frågorna handlar igentligen om att iWebs teman oftast är så låsta.

 

Tex; Om min hemsida designas med två färger, som Svart och grönt.. Är det väldigt tråkigt att navegeringsmenyerna ska skifta till ljus-blått eller nåt annan opassande färg beroende på vilket tema jag väljer. Att sen inte kunna byta typsnitt på den texten är irriterande med.

När jag länkar till nån annan hemsida eller en ny sida på min hemsida blir även den texten "låst" i färgen, (när man håller över den) vilket kan bli ett stort problem när ens bakgrund är svart/vit då den även vill byta färg på sig för att skiljas från resten av texten.

 

Så frågorna är i korta drag:

 

"Finns det något sätt att byta typsnitt på navigeringsmenyn? Eller färgen?"

"Kan man byta färg på "länkar" man skapar?""

 

Länkar / navegeringsmenyns länkar skiftar ju i färg, (när du håller på dem med musen / när du inte håller på dem) och det är så irriterande att detta inte går att ändra på.

 

Kanske får jag börja göra egna knappar i adobe lr nåt. Men, ärligt talat så vill jag bara ha enkel text i min navegeringsmeny, och därför blir jag så irriterad på att iWeb inte låter mig byta färgen. BAH!..

 

 

Men det måste väl finnas nåt sätt för att göra det?

Hur ligger det till med plugins osv till iWeb?

Finns det mycket extra att ladda ner? Jag verkar inte finna något

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att åstadkomma ändringar måste man ändra i mallarnas grundkod som ligger lite gömda. Men det GÅR... och du kan även skapa egna mallar om du vill. Inte helt lätt och kräver kunskaper i HTML/XML och framför allt CSS.

 

Här är några länkar som leder dig vidare:

Making iWeb Your Own: Creating Your Own Themes and Templates for Apple's Web Design Tool

Create Your Own iWeb Templates

 

How To Change Hyperlinks And Nav Menu Colors

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...